השוק

בנק מזרחי חטף קנס, המפקח הפחית אותו בכמיליון שקל - זו הסיבה

לאחר שחטף קנס של מעל 1.1 מיליון שקל, היום הודיע המפקח על הבנקים לבנק מזרחי, כי הקנס הצטמצם בכמיליון שקל. וזאת בשל צעדים שנקט הבנק לתיקון הליקויים, שהביאו להטלת הקנס
מערכת ice |  3
בנק מזרחי טפחות (צילום shutterstock)
בחודש ינואר השנה, המפקח על הבנקים החליט להטיל על בנק מזרחי טפחות בע"מ, קנס אזרחי בסך 1,150,584 שקל. וזאת בשל "החזקת הבנק באמצעי שליטה בתאגיד ריאלי משמעותי, בשיעור העולה על השיעור המותר לפי סעיף 24א לחוק הבנקאות (רישוי)".
היום (שני), פרסם המפקח על הבנקים כי בהחלטה חדשה, הופחתו מסכום הקנס 977,996 שקלים. את ההפחתה מסביר המפקח כי בטענות לצעדים שננקטו על ידי הבנק, עם קבלת ההודעה על ההפרה ותיקון הליקויים הקיימים.
לאחרונה, השלים בנק מזרחי את הנפקתו, כאשר המשקיעים המוסדיים הסתערו עליה והזרימו לה, כפי שפורסם בתחילת החודש, לא פחות מ-6.4 מיליארד שקל. ההנפקה התרחשה ברקע תקופה בה מניית הבנק סבלה מתנודתיות גבוהה.
כזכור, לאחרונה נחתמה עסקת ענק בין בנק מזרחי לחברת דוראל, כאשר במסגרת העסקה, יוביל הבנק מימון ענק בגובה 2.3 מיליארד שקל, שיופנו להקמה והפעלה של פרויקטי האנרגיה המתחדשת של החברה.
מנכ"ל הבנק, משה לארי התייחס לעסקה בזמן חתימתה ואמר: "אנחנו שמחים להוביל עסקת מימון משמעותית נוספת בתחום התשתיות בכלל והאנרגיה בפרט. בשנים האחרונות הגברנו בצורה ניכרת את המומחיות שלנו בתחום, דבר שמאפשר לנו להיות גורם מוביל ומשמעותי במימון עסקאות ענק מהסוג הזה".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    המפקח על הבנקים פוחד מהבנקים
    ניר 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בנק ישראל עובד אצל הבנקים
    סגור
  • 2.
    קנס פירושו הענשה שלא יקרה שנית (ל"ת)
    מסדרים למפקח ג'וב cn 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 1.
    מהחדש אחרי שתיגמר הקדצניה בבנק ישראל הוא יקבל שם גוב (ל"ת)
    דן 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור