בעולם

אבל בעולם התקשורת: המגישה האהובה הלכה לעולמה בגיל 96

מ"ד"ר רות" הפופולרית ברדיו ועד לכוכבת טלוויזיה, ד"ר רות וסטהיימר שברה טאבו אחר טאבו בשיחה הציבורית על מין. היא כתבה קרוב ל-40 ספרים, ביניהם רבי מכר כמו "סקס למתחילים" ו"סקס שמיימי: מיניות במסורת היהודית", בסוף השבוע היא הלכה לעולמה
מערכת ice |  2
אולפן (צילום יח"צ)
ד"ר רות וסטהיימר, האישה שהפכה את השיח על מיניות לנושא לגיטימי ופתוח בחברה המערבית, הלכה לעולמה אתמול בגיל 96 בביתה במנהטן. סיפור חייה של וסטהיימר הוא מסע מרתק מילדה ניצולת שואה למהפכנית תרבותית שעיצבה מחדש את תפיסת המיניות של מיליונים ברחבי העולם.
נולדה בגרמניה ב-1928, וסטהיימר שרדה את השואה בשווייץ, בעוד הוריה נספו. דרכה הובילה אותה לישראל, צרפת ולבסוף לארצות הברית, שם הפכה לדמות מפתח בתחום החינוך המיני והסקסולוגיה. הסקרנות שלה לגבי מיניות החלה בגיל צעיר, כשגילתה את "מדריך הנישואין" של הוריה - גילוי שהצית קריירה מזהירה של למעלה מחמישה עשורים.

מ"ד"ר רות" הפופולרית ברדיו ועד לכוכבת טלוויזיה, וסטהיימר שברה טאבו אחר טאבו בשיחה הציבורית על מין. היא כתבה קרוב ל-40 ספרים, ביניהם רבי מכר כמו "סקס למתחילים" ו"סקס שמיימי: מיניות במסורת היהודית". גישתה הישירה והמקצועית הפכה אותה לדמות אהובה ומוערכת, המשלבת הומור עם תובנות עמוקות על יחסים ומיניות.
למרות גילה המתקדם, וסטהיימר המשיכה להיות רלוונטית ומעוררת השראה. בריאיון שנערך כשהייתה בת 88, היא ביקרה את השימוש המוגזם בטכנולוגיה וההשפעה שלו על מערכות יחסים. "הבעיות הגדולות נכנסות איתנו לחדר השינה," אמרה, "הסוד הוא להשאיר אותן מחוץ לדלת." גישתה המפוכחת והמעשית לחיי מין ויחסים המשיכה לרתק קהלים בכל הגילאים.
מורשתה של ד"ר רות וסטהיימר חורגת מעבר לתחום המיניות. היא סימלה את כוחה של אישה להתגבר על טרגדיה אישית ולהפוך למובילת דעה עולמית. מסיפור חייה המרתק ועד לתרומתה הענקית לשיח הציבורי על מיניות, וסטהיימר תיזכר כאחת הדמויות המשפיעות והמהפכניות של המאה ה-20 וה-21.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שלומית דקל
    אלכס 08/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חבל שאין תמונה . היתה שנונה ומאוד יפה!! . לימדה דורות של תלמידים וקרבה אותם למתמטיקה .
    סגור
  • 1.
    רטינג
    R 07/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד הפעם ..אבל בעולם למה עוד אשכנזי מת
    סגור