בעולם

חשיפה קשה נגד Airbnb: זו ההחלטה המוזרה שלא הכרתם

עובדת לשעבר ב-Airbnb חושפת: החברה ערערה את ביטחון המשתמשים בהחלטה לאפשר חזרתם של מטרידי חוק קיצוניים
מערכת ice | 
airbnb (צילום unsplash, pixabay)
Airbnb, אחת החברות המובילות בתחום השכרת דירות לתקופות קצרות, נחשפת בפרסום לא מחמיא כלל. החברה החלה להחליש את פעילותה להרחקת קבוצות קיצוניות מהפלטפורמה שלה - צעד המערער את ביטחונם של משתמשיה. כך לפי חשיפה של ג'ס הרננדז, לשעבר חוקרת יישומי אכיפה בחברה.
הרננדז, שעבדה כחוקרת בצוות לאיתור ארגונים מסוכנים בAirbnb בין המחצית השנייה של 2022 לנובמבר 2023, טוענת כי בחודש האחרון צוותה קיבל הנחיה ממנהלי החברה לאפשר את חזרתם של משתמשים שהורחקו בשל מעורבותם בפרעות הקונגרס בוושינגטון בינואר 2021. לטענתה, זמן קצר לאחר מכן היא פוטרה מתפקידה.

"במהלך 2023, Airbnb צמצמה והחלישה את עבודתו של הצוות האמון על הרחקת גורמים קיצוניים ומסוכנים מהפלטפורמה שלה," נכתב בחשיפה של ארגון חושפי השחיתויות Whistleblower Aid, "ובכך נסוגה החברה מההתחייבות הציבורית לשמירה על ביטחון האורחים והמארחים/
הרננדז הגישה את חשיפתה לרשות לניירות ערך האמריקאית ולרשות הפדרלית לסחר בחודש מאי, ותוכנה פורסם לראשונה על ידי רשת החדשות NBC. CNN לא ראתה את המסמך המקורי ולא יכולה לאשר את פרטי החשיפה באופן עצמאי.
Airbnb הכחישה את הטענות ואמרה כי היא ממשיכה לאכוף את הרחקתם של משתמשים הקשורים לארגונים מסוכנים. "בניגוד לטענות החסרות בסיס והשגויות, אנו למעשה הרחבנו את סמכויות הצוות שלנו לאיתור והרחקת משתמשים המהווים סיכון ביטחוני, ואף גייסנו השנה אנשי צוות נוספים לצורך אכיפת מדיניות זו," נמסר בתגובה רשמית.
למרות התגובה הנחרצת, הפרשה מעיבה צל כבד על מאמצי Airbnb להרגיע את חששות המשתמשים בנוגע לביטחונם האישי בפלטפורמה המאפשרת שהייה בביתם שלזרים. בשנים האחרונות, חברת ההשכרה הגדילה את המאמצים לביעור קבוצות גזעניות ואלימות, אך כעת נחשפת לטענות כי היא מפירה את ההבטחות הללו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה