בעולם

הבטחת הבחירות שעלולה לעלות ביוקר: בדרך למשבר כלכלי בארה"ב?

המירוץ לנשיאות ארצות הברית מתחמם. כעת, כלכלנים מזהירים כי המדיניות שמציע הנשיא לשעבר טראמפ להתמודדות עם מהגרים עשויה לגרום לאינפלציה חמורה במדינה. הנשיא לשעבר טען שבכוונתו לגרש 15 עד 20 מיליון מהגרים אם יבחר
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock)
הבטחת הבחירות של טראמפ עלולה לעלות לו ביוקר. סקר אחרון של הניו-יורק טיימס הראה כי אחד הנושאים שעומדים בלב הבחירות הנשיאותיות לשנת 2024 הוא נושא ההגירה אל ארצות הברית. הנשיא לשעבר, טראמפ, שידוע כמי שקידם מדיניות הגירה נוקשה מאוד בזמן כהונתו, ממשיך להבטיח הבטחות במידה ויבחר לכהונה שניה. 
כעת, מומחים טוענים כי מדיניות ההגירה שטראמפ מציע, במידה ותעמוד בבחינה משפטית, עשויה לפגוע בכלכלת ארצות הברית. טראמפ אמר לאחרונה למגזין טיים כי בכוונתו לגרש 15 עד 20 מיליון אנשים. כדי לבצע את מבצע הגירוש ההמוני הזה, טראמפ הציע להשתמש אולי במשמר הלאומי.
מרק זנדי, כלכלן ראשי במודיס, אמר ל-CNN כי גירוש המוני שזה כזה יגרום לעלייה במשכורות ומחירים. כלכלן ראשי נוסף מקבוצת RSM מסר כי אין מספיק עובדים אמריקנים על מנת לעמוד בדרישה לכוח עבודה. מלבד מחסור בכוח אדם, אחת מההשלכות האפשריות על כלכלת ארצות הברית היא גל חדש של אינפלציה
לא ברור אם טראמפ אכן יעמוד בהבטחת הבחירות שלו. אחרי הכול, טראמפ הבטיח הבטחות דומות בבחירות ב-2016 ולא בכולן הוא עמד. דוברת רשמית של קמפיין טראמפ אמרה לרשת CNN כי ביידן אישר למהגרים לא חוקיים להיכנס לארצות הברית. לדבריה, כניסה זו של מהגרים מכבידה על כלכלת ארצות הברית. אין כל ראיות שתומכות בטענה זו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה