בעולם

האנטישמיות בעולם חוצה גבולות: מה יעלה בגורל יהודי התפוצות?

ביוזמת קרן יעל, עשרות מנהלי מוסדות חינוך יהודים מחמש יבשות משתתפים בכנס עולמי ייחודי. השנה מתקיים הכנס ברקע העלייה הגואה באירועי האנטישמיות שחווים מוסדות חינוך וקהילות יהודיות בעולם, אשר התגברו ביותר מ-1,000% מאז פרצה המלחמה בעזה. המנכ"לית חיה יוסוביץ: "חינוך יהודי קריטי לשימור הזהות היהודית בתפוצות"
מערכת ice |  1
אנטישמיות בעולם (צילום shutterstock)
קרן יעל, קרן פילנתרופית הפועלת לפתח את החינוך היהודי בתפוצות שהוקמה על ידי אורי ויעל פוליאביץ', תפתח מחר (שני) את הכנס העולמי לחינוך יהודי בהשתתפותם של למעלה מ-60 מנהלים ומנהלות של מוסדות חינוך יהודים ב-28 מדינות בתפוצות ובכירים בקהילות היהודיות ברחבי העולם. הכנס ימשך בין התאריכים ה-19 בפברואר ועד ל-22 בפברואר.
השנה מתקיים הכנס ברקע העלייה הגואה באירועי האנטישמיות שחווים מוסדות חינוך וקהילות יהודיות בעולם, אשר התגברו ביותר מ-1,000% מאז נפתחה מלחמת חרבות ברזל. קיומו של הכנס, בייחוד בתקופה זו, מדגיש את חשיבות פעילותה של קרן יעל, אשר שמה לעצמה כמטרה להנגיש את החינוך היהודי בתפוצות ופועלת לייצר תחרות ואלטרנטיבה חינוכית יהודית בעבור משפחות הרוצות לשלוח את ילדיהם למוסדות חינוך איכותיים, במקביל לשמירה על הצביון היהודי, לימודי היהדות והשפה העברית.
במקביל לפעילותה ובעקבות אירועי האנטישמיות, הקימה קרן יעל עם פרוץ המלחמה קרן ביטחון ייעודית העוזרת לתגבר את האבטחה עבור בתי ספר ומוסדות חינוך יהודים שעד כה תרמה למעלה מ-1.5 מיליון שקל למוסדות יהודיים ברחבי העולם למטרה זו.
זוהי הפעם השלישית בה קרן יעל מקדמת את הכנס העולמי לחינוך יהודי בתפוצות. השנה יעסוק הכנס בסוגיות נרחבות של החינוך והזהות היהודית בעולם ויתייחס למגמות שונות בחינוך ביניהן שילוב טכנולוגיות חדשות, מודלים להתמודדות עם ההתמכרות של צעירים למסכים ויצירת חזון לחינוך יהודי עכשווי.
בין המשתתפים בכנס השנה צפויים שגריר ישראל בקפריסין, אורן אנוליק, הרב הראשי לאוקראינה, הרב משה ראובן-אזמן, מייסד מיזם מרכבה, איש העסקים יהודה משה, רב העיר המבורג בגרמניה, הרב שלמה ביסטריצקי ומנכ"ל קרן משפחת אבלס, עופר גלנץ.
 
לראשונה אי פעם, השנה, תעניק קרן יעל בכנס, את פרסי 'קרן יעל למצוינות חינוכית'. הפרסים יוענקו למוסדות חינוך בתפוצות אשר הפגינו מצוינות בפעילותם וזוכים להערכה של הורי התלמידים הלומדים במוסד ושל הקרן. השיווי הכולל של הפרסים שיחולקו עומד על 40,000 אירו והם יסייעו למוסדות הזוכים להמשיך ולקדם מצוינות חינוכית.
לקראת פתיחת הכנס אמרה חיה יוסוביץ, מנכ"לית קרן יעל: "השנה יותר מתמיד ברור לכל מדוע חינוך יהודי הוא דבר קריטי לשימור הזהות היהודית בתפוצות. הכנס הוא אירוע השיא בפעילות קרן יעל ברחבי העולם ומהווה נקודת מפגש חשובה למוסדות החינוך לטובת לימוד הדדי ויצירת חשיבה משותפת בהתמודדות עם אתגרי התקופה".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    וואוו
    ח. 02/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מרשים ביותר, המשיכו כך
    סגור