בארץ

שגריר אוקראינה תוקף את נתניהו: "סכנה מוחשית לעולם החופשי כולו"

נציגה הדיפלומטי של קייב בישראל הביע מורת רוח מהחלטתו של ראש הממשלה לשוחח עם נשיא רוסיה על רקע המלחמה בעזה. איבגן קורניצ'וק: "מדובר בשיחה של ראש מדינה דמוקרטית עם ראש הנחש". לדבריו, עצם השיחה מעניק לגיטימציה למוסקבה: "פוטין הוביל רצח עם"
מערכת ice |  2
בנימין נתניהו, איבגן קורניצוק (צילום שגרירות אוקראינה בישראל, פלאש 90/ חיים גולדברג)
על רקע שיחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא רוסיה פוטין, שגריר אוקראינה בישראל איבגן קורניצ'וק תקף בחריפות את החלטת הדרג המדיני בישראל לבקש את סיועה של מוסקבה במאמץ המדיני בצל הלחימה בעזה. הבוקר (שני) הצהיר כי השיחה ביניהם הייתה החלטה שגויה של ממשלת ישראל. 
"חשוב להבהיר", אמר קורניצ'וק, "כשראש ממשלת ישראל מדבר עם נשיא רוסיה, מדובר בשיחה של ראש מדינה דמוקרטית עם ראש הנחש המהווה סכנה ברורה ומוחשית לעולם החופשי כולו". לדבריו, הביקורת שהטיחה רוסיה בישראל מלמדת על כוונותיה האמיתיות של המדינה. "הצביעות בדבריו של פוטין נוראית".
 
השגריר אזכר את דבריהם של הנציגים הבינלאומיים של רוסיה ופוטין עצמו. "הוא מעז להטיף לנתניהו על 'המצב ההומניטרי הקטסטרופלי ברצועת עזה' ומציין כי 'חשוב שההתמודדות עם הטרור לא תוביל לתוצאות כה חמורות על האוכלוסייה האזרחית', זאת לאחר שהוא עצמו הוביל רצח עם נגד אזרחים אוקראינים חפים מפשע".
"ישראל ואוקראינה נמצאות כעת בחזית מלחמת העולם החופשי נגד ציר הרשע בראשות רוסיה ואיראן. אנו קוראים לממשלת ישראל לשתף פעולה עם אוקראינה באופן הדוק יותר, כדי להילחם יחד בברית טרור הזאת".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נתניהו לא העיפרון הכי מחודד (ל"ת)
    שוודי 12/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • החלול מאוד מחדד (ל"ת)
    ניר 12/2023/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור