רכילות עסקית

וורן באפט חוגג 93: מדוע המשקיע האגדי לא אוהב ימי הולדת?

אחד האנשים העשירים בעולם לא זקוק למתנות וגם לא למכתבי ברכה. "הדברים שנותרו ללמוד עולים בהרבה על מה שכבר ידוע", אומר וורן באפט על דרך החיים של ההסתכלות קדימה
מערכת ice | 
וורן באפט באסיפת בעלי המניות (צילום מסך יוטיוב)
מנכ"ל ברקשייר האת'ווי המיליארדר וורן באפט, חוגג היום 93, אם כי קשה להגיד שהוא חוגג. המשקיע האגדי חושש מימי הולדתו מדי שנה, משום שהוא יודע ש"שנה שעוברת לא חוזרת", ובמקום לחגוג את זה הוא מעדיף להתמד בניצול הזמן שנותר לו.
באפט אמנם נהנה מאירועי היום הולדת וממבול המתנות והברכות שהוא מקבל, אולם הוא אף פעם לא מתלהב מהאירוע. "באפט רחוק מלהיות עייף, אבל קשה לרגש מולטי-מיליארדר עם מתנת יום הולדת, במיוחד אחד כזה שלא רוצה להתבגר", כותבת אליס שרדר ב"כדור השלג: וורן באפט ועסקי החיים".
מחברת הביוגרפיה מציינת כי באפט מעריך מכתבים וסיפורים ישנים מכל הלב, אבל הוא כבר מילא קומה שלמה של מסדרונות במזכרות שקיבל. בינתיים, היא תיארה את הגישה של כל יום הולדת כ"תקתוק מטרונומי של אבדון" עבור באפט, שתמיד היה המום מגילו המתקדם, ונואש לעכב את הבלתי נמנע, בהתחשב בעובדה שיש לו עוד כל כך הרבה שהוא רוצה לעשות.

"השנים קדימה לא אינסופיות, אבל עם מזל הן יכולות להיות ארוכות", כתבה שרדר. "תמיד חיכו לו עוד אדם חדש, עוד השקעה, רעיון אחר. הדברים שנותרו לו ללמוד עלו בהרבה על מה שהוא כבר יודע".
באפט משווה את הגישה שלו לחיים לכדור שלג שמתגלגל במורד גבעה, הן מבחינת שילוב רווחי ההשקעה והעושר שלו לאורך זמן, והן באיסוף החברים הכי טובים שהוא יכול בדרך. "כדאי שתאסוף שלג תוך כדי, כי אתה לא תחזור לראש הגבעה שוב", אמר לשרדר. "ככה החיים עובדים".
במהלך 93 שנותיו, באפט צבר הון של 120 מיליארד דולר - גם לאחר שתרם יותר ממחצית ממניות ברקשייר שלו למטרות צדקה. הוא גם בנה את אחת החברות הכי יקרות בעולם, רכש עסקים איקוניים כמו Geico ו-See's Candies, הקים מניות של מיליארדי דולרים בחברות ציבוריות כמו אפל וקוקה קולה, ושינה את מספר הארגונים הבנויים והמנוהלים.
"כדור השלג שהוא יצר בזהירות רבה היה עצום עד עכשיו", כותבת שרדר. "עם זאת, היחס שלו לזה נשאר זהה. "לא משנה כמה ימי הולדת הוא עבר, הוא תמיד היה נדהם בכל פעם שלוח שנה הסתובב, וכל עוד הוא חי, הוא לא יפסיק להרגיש כמו נער. "כי הוא לא מסתכל אחורה אל ראש הגבעה. זה עולם גדול, והוא רק התחיל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה