רכילות עסקית

"לב השכונה": הפרויקט הסביבתי של גלידת שטראוס שמאחד בין אנשים

המיזם שם לעצמו למטרה לסייע לפעילים שכונתיים וקהילתיים שמעוניינים להעמיק את החיבור האישי ושיתופי הפעולה בין התושבים בקהילותיהם – להגביר את חוסנם ולכידותם ובאופן זה להעלות את מדדי האושר בסביבתם
מערכת ice | 
פרויקט לב השכונה (צילום גלית סבג וחיים מיריל)
מחקרים שבודקים מה הופך אנשים למאושרים יותר מצביעים שוב ושוב על מדד אחד מרכזי: חיבורים חברתיים חזקים, למשפחה ולקהילה קרובות ותומכות. והכוונה היא לא בעשרות קבוצות ווטסאפ, אלא גם לחיבור פיזי ואמיתי לקהילה שבתוכה אנחנו חיים ולשכונה שבה אנחנו גרים.
הצורך הזה, שעלה ביתר שאת בתקופת הקורונה, עומד בבסיסו של מיזם "לב השכונה", שמפעילה בשנתיים האחרונות "גלידת שטראוס". המיזם שם לעצמו למטרה לסייע לפעילים שכונתיים וקהילתיים שמעוניינים להעמיק את החיבור האישי ושיתופי הפעולה בין התושבים בקהילותיהם – להגביר את חוסנם ולכידותם ובאופן זה להעלות את מדדי האושר בסביבתם.
לאחרונה, חבר המיזם לאמנית טל צ'צ'קס ויחד איתה קיים שורה של אירועים, שבמסגרתם יצרו מספר שכונות קהילה שמשתתפות במיזם מיצג אומנותי בצורת לב, תוך שימוש חוזר בצעצועים ופריטי פלסטיק שנאספו מבתי התושבים. צ'צ'קס – יזמית, אמנית ופעילה סביבתית מוכרת – ליוותה והדריכה את מנהלות הקהילה – אשר מתנדבות במיזם ופועלות בו לאורך השנה. זאת, בשיתוף התושבים עצמם, אשר אספו במהלך השבועות האחרונים צעצועים ישנים ופריטי פלסטיק שונים ובאמצעותם יצרו את המיצג שמבטא יצירה משותפת וקהילתית.
"המסר שלי הוא צמצום צריכה ואחריות סביבתית, לצד יצירה אנושית שמחברת בין בני אדם דרך האומנות" – מגדירה האמנית טל צ'צ'קס את ערכי הפרויקט. "הסיבה שבחרנו לעבוד בעיקר עם צעצועים ישנים היא החיבור הרגשי של אנשים אליהם. כך הם מרגישים שהם נמצאים בחגיגה ולא בעבודה עם 'זבל', קל להם להתחבר למסרים הסביבתיים והחברתיים שאנו רוצים להעביר. לצד העבודה עם התושבים, החשיבות של חברות, כמו גלידת שטראוס, שמבינות מהי אחריות תאגידית ובוחרות להקצות משאבים לטובת פרויקטים כאלו היא עצומה – בלי זה לא היינו יכולים לקיים את המיזם ולתחזק לאורך זמן חיבור רגשי, ערכי וקהילתי של התושבים בתוך השכונה".
20 שכונות בישראל שחברות במיזם לאורך השנה, נבחרו 5 מרכזיות שקיימו את פרויקט המיצגים. בכל שכונה הגיעו מאות תושבים ליום השיא, בו הכינו את המיצג, נהנו מאכילת גלידות ביחד ובעיקר מחיבור שכונתי חשוב וייחודי אשר ילווה אותם לאורך השנה, בניהול מנהלת הקהילה המקומית.
"הרעיון למיזם נולד ממחקרים בתחום הגלידה, שבוצעו ביותר מ- 30 מדינות ברחבי העולם
ובהשתתפות מאות אלפי אנשים, והמסקנה מהם הייתה ברורה: גלידה צורכים ביחד, ותחושת 'הביחד' הזאת מעניקה רגעים של אושר", מספרת מיכל תמרי, סמנכ"לית שיווק ביוניליוור ישראל.
"התובנה הזאת הובילה אותנו להקים ולהוביל פרויקט שמטרתו להדגיש ולהעצים את נושא השייכות לקהילה, וכך נולד הרעיון של 'לב השכונה' – מיזם חברתי להעלאת מדד האושר בקהילות ובשכונות ברחבי הארץ. לאחר שגיבשנו את הרעיון החלטנו למצוא מנהלי קהילה, אנשים עם לב זהב שמקדישים את זמנם למען הזולת, שאוהבים לעשות טוב לשכנים שלהם מחוץ לשעות העבודה, שמשפיעים לטובה על הסביבה שלהם. גייסנו כ-20 מנהלי ומנהלות קהילה מכל קשת האוכלוסייה, משכונות עירוניות ועד יישובים קהילתיים, אנו מעניקים להם כלים ורוח גבית ואנו יוצרים להם תשתית לעשייה חיובית", הוסיפה תמרי.
איה גורניק, מנהלת קהילה ממשמר השבעה, מסבירה שלמנהלת הקהילה יש תפקיד קריטי וחשוב: "בחיים המודרניים, כשרוב התושבים מכונסים בביתם וחיים בעיקר בקהילות הדיגיטליות ואנו ממעטים במפגשים ספונטניים, שימור הקשרים הינו אתגר גדול יותר ודורש חשיבה יצירתית. המיזם של גלידת שטראוס הוא מופלא מכמה היבטים: מההיבט של 'למידת עמיתים' ויצירת קשר עם מנהלי קהילה אחרים, מההיבט של יצירת מפגשים עם ערך ועם תוכן משמעותי המחזק את התרומה לקהילה, ומההיבט המקומי שבו השכונה נהנית מהנוכחות של גלידת שטראוס באירועים ופעילויות בתוך הקהילה השכונתית. זוהי יוזמה מבורכת ומוערכת שאני מאמינה שתעודד את הקהילות השכונתיות ותעלה את מדד האושר בקרב התושבים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה