רכילות עסקית

קניה ווסט השיק אלבום בפורמט שטרם נראה - והרוויח בגדול

קניה ווסט חשף שסירב להצעת אפל להוציא אצלם אלבום, ו-24 שעות בלבד לאחר השקת הנגן החדש שלו, שבו יהיה זמין 'DONDA 2', דיווח הראפר על רווחים של 2.2 מיליון דולר
מערכת ice |  1
קניה ווסט (צילום יוטיוב/ Jimmy Kimmel)
קניה ווסט הוציא בסוף השבוע האחרון את אלבומו 'DONDA 2' דרך הנגן הבלעדי, ה-Stem Player. במהלך נועז נגד ענקיות ההאזנה ספוטיפיי ואפל מיוזיק, הכריז המוזיקאי שהדך היחידה להאזין לאלבומו היא דרך הרמקול הנ"ל, שנמכר ב-200 דולר.
לאחר 24 שעות מאז תחילת המכירות הכריז הראפר, שכזכור שינה את שמו ל-"יה", שהוא הרוויח כבר 2.2 מיליון דולר והוכיח שהוא גאון שיווקי. "הרווחנו 2,227,012.05 דולר ב-24 שעות", כתב ווסט באינסטגרם שלו ושיתף תמונה עם רשימת נתוני המכירות, "אלוהים הוא טוב, תודה לכם על המסע הזה."
 

נגן ה-Stem Player שהוא למעשה רמקול נייד קטן עם אורות מהבהבים, שיצא לראשונה לפני שנה יחד עם אלבומו הקודם 'DONDA'. הנגן הייחודי מאפשר למאזינים לבצע רמיקס לשירי האלבום ולערוך את השיר על כל רבדיו - שירה, תופים, בס, סימפולים ועוד.
המהלך של קניה מגיע גם כמחאה על האחוז המועט שמקבלים האומנים תמורת המכירות של היצירות שלהם: "היום אמנים מקבלים רק 12% מהכסף שהתעשייה מרוויחה", אמר ווסט ביום שישי כשהודיע ​​שהאלבום שלו יהיה זמין רק ב-Stem Player שלו. "הגיע הזמן לשחרר את המוזיקה מהמערכת המעיקה הזו. הגיע הזמן לקחת שליטה ולקבל את מה ששייך לנו."
כל זה קורה במקביל לסדרת הסרטים jeen-yuhs – טרילוגיה דוקומנטרית שעלתה לנטפליקס על סיפורו של קניה. לאחר שעלה הפרק הראשון ב-11 לחודש, קניה פנה לקהל בהופעה שלו בלוס אנג'לס וחשף ש-'אפל מיוזיק' הציעה לו 100 מיליון דולר כדי להוציא את "DONDA".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אפל הציעה לו 100 מיליון לאלבום, הוא הרוויח 2 והוא גאון? (ל"ת)
    מממ 02/2022/20
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור