רכילות עסקית

אילון מאסק חוגג: פיטר אלפי עובדים וחסך חצי מיליארד דולר

אילון מאסק יכול לנשום לרווחה ולהתחיל בחגיגות. הביקורת על התנהלות לאחר הרכישה של הרשת החברתית טוויטר, הגיעו מקיר לקיר, בעיקר בעקבות פיטורי אלפי עובדים. המהלך לא עבר בשקט ויצר סערה שהגיעה עד לבית המשפט
מערכת ice |  1
אילון מאסק וטוויטר
אילון מאסק ידוע בהיותו חריג בנוף עשירי העולם ואנשי העסקים המובילים בעולם. התנהלותו נראית לרבים מעוקביו כילדותית ומוזרה, על אף הצלחותיו המסחררות בספייס איקס וטסלה. בשנת 2022 ביצע מאסק את אחת הרכישות הגדולות שלו, שהיא כזכור הרשת החברתית טוויטר. לאחר הרכישה שינה מאסק את שמה ל-X.
מאז רכש מאסק את הרשת החברתית היא עברה שינויים רבים מאד, הן בתדמית הרשת, שלטענתו של מאסק הפכה לחופשייה יותר ונותנת במה ליותר קולות, תוך כדי עשיית שימוש בהרבה פחות צנזורה, כפי שטוען מאסק כי היה לפני.
בנוסף, מאסק פיטר אלפי עובדים ועל כן קיבל ביקורת אדירה. מעבר לביקורת, הוא חטף תביעה בטענה שלא שילם כחוק פיצויים בסך חצי מיליארד דולר, לעובדים שפוטרו. שופטת בית המשפט המחוזי בסן פרנסיסקו חשבה אחרת.
בפסק דין שאותו קבעה השופטת טרינה ת'ומפסון ביום שלישי האחרון, קבעה כי הפיצויים אותם דורשים אלפי העובדים אינם מכוסים תחת החוק הפדרלי, ועל כן היא דחתה את תביעת הענק.

מדובר בניצחון משפטי מהדהד למאסק, שצרותיו בבתי המשפט בימים אלו רבות. כזכור, הוא חטף מכה קשה כאשר בית המשפט קבע כי חבילת תשלום הענק בסך 56 מיליארד דולר, לא תאושר. זאת על אף שמשקיעי טסלה הצביעו על אישור התשלום. כמובן שלהצבעת המשקיעים אין משקל משמעותי, ודאי שלא משפטי, אך ההצבעה יכולה לשפר את נקודת הפתיחה של מאסק, בדיונים עתידיים וניסיון נוסף לקבל את התשלום.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הוא מפטר פדלאות
    חן 07/2024/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עובד שלא מספק את הסחורה בזמן מוצא א. עצמו בחוץ, עובד שמספק את הסחורה מקבל שכר ותנאים של 4 עובדים שיצאו.... אחלה דיל להתקדם בחיים
    סגור