השוק

מקדונלד'ס צונחת ב-4%, ירידה חדה במכירות: כיצד החרם השפיע על הרשת?

על רקע תמיכתה הפומבית בישראל ותגובת הנגד של הצרכנים הפרו-פלסטינים, רשת המזון המהיר חשפה את נתוניו המאכזבים של הרבעון הרביעי. הצמיחה בסניפי המזה"ת, סין והודו עמדה על 0.7% בלבד. מנכ"ל הרשת כריס קמפצ'ינסקי: "לא מצפים לראות שיפור כל עוד המלחמה נמשכת"
מערכת ice | 
מקדונלדס (צילום Magma Images)
על רקע החרם הצרכני בעקבות תמיכתה הפומבית של החברה בישראל, רשת המזון המהיר מקדונלד'ס לא הגיעה אל יעדי המכירות שלה ברבעון הנוכחי. על פי הדיווח הבוקר (שלישי) ב-BBC, לאחר ההודעה על הירידה במכירות בסיום השנה הקלנדרית הקודמת, מניותיה של מקדונלד'ס צנחו בכ-4%.
מהחברה נמסר כי הסכסוך בין ישראל לעזה "השפיע באופן משמעותי" על הביצועים בכמה שווקים בחו"ל ברבעון הרביעי של 2023. לדוגמה, הצמיחה העסקית בסניפי המזרח התיכון, סין והודו עמדו על 0.7% ברבעון הרביעי של 2023 - הרבה מתחת לצפי השוק. כמו כן, המכירות של רשת המזון המהיר נפגעו גם באינדונזיה וצרפת.
​"אנחנו לא מצפים לראות שום שיפור משמעותי בשווקים האלה כל עוד המלחמה נמשכת", ציין מנכ"ל הרשת כריס קמפצ'ינסקי. קמפצ'ינסקי כינה את תגובת-הנגד של תומכי עזה כ"מייאשת, בלתי מבוססת ומטעה". למקדונלד'ס יותר מ-40 אלף סניפים בעולם, המופעלים ע"י מערכת זכיינות. כ-5% מסניפי הרשת ממוקמים במזרח התיכון.
 
המפגינים הפרו-פסלטינים החלו לכוון את "האש" שלהם לעבר ענקית המזון המהיר לאחר שבעלי הזיכיון הישראלי הצהיר כי העניק לחיילי צה"ל אלפי ארוחות בחינם. בעלי זיכיון לסניפי מקדונלד'ס במדינות בעלות רוב מוסלמי, כגון כווית, מלזיה ופקיסטן, פרסמו הצהרות בהן הם מסתייגים מהרשת.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה