השוק

נגיד בנק ישראל דוחה את הלחץ של סמוטריץ' ומגבה את בנק לאומי

בבנק ישראל מגבים היום את החלטת בנק לאומי להגביל חשבון בנק של ישראלי שנכנס לרשימת הסנקציות; משמעות הדברים היא שהלחצים של סמוטריץ' וסטורק נדחים על ידי הפיקוח
ניצן כהן |  2
אמיר ירון נגיד בנק ישראל (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל, shutterstock)
נגיד בנק ישראל מגבה היום את החלטת בנק לאומי להגביל את חשבון הבנק של מתנחל שנכנס לרשימת הסנקציות שהטילה ארה"ב על מספר ישראלים שנחשדים באלימות נגד פלסטינאים ביהודה ושומרון.
נזכיר כי אתמול הגביל בנק לאומי את חשבון הבנק של מתנחל שנחשד על ידי הממשל האמריקאי כאחראי לפעילות אלימה נגד פלסטינאים ביהודה ושומרון. שר האוצר, בצלאל סמוטריץ' פנה למפקח על הבנקים "לבחון" שוב את הנושא וזה הבטיח לו לבדוק את הדברים.
הבוקר הצטרפה השרה אורית סטרוק למחאה נגד הגבלת חשבון הבנק ומכאן עלה חשש כי הלחץ הפוליטי על הפיקוח על הבנקים יכניס את המערכת הבנקאית כולה לסחרור ולעימות עם הממשל האמריקאי, מה שאף אחד לא רוצה.
אם כן, בבנק ישראל החליטו לגבות את החלטת לאומי ואמרו את הדברים הבאים: "תאגידים בנקאיים מכורח פעילותם הבינלאומית נדרשים לקבוע מדיניות ונהלים לשימוש ברשימות סנקציות בין-לאומיות וברשימות סנקציות לאומיות של מדינות זרות ולהתקשרות או ביצוע פעולות עם גורמים מוכרזים ברשימות כאמור. 
"עקיפה של משטרי סנקציות כאמור, יש בה כדי לחשוף את התאגידים הבנקאיים לסיכונים משמעותיים וביניהם, סיכוני ציות, סיכוני הלבנת הון ומימון טרור, סיכונים משפטיים וסיכוני מוניטין.
"שמירה על הניהול התקין והפעילות הסדירה של התאגידים הבנקאיים בישראל נחוצה לשם שמירה על הפעילות הסדירה של המשק בכללותו, לקיום מערכת יחסים תקינה עם הכלכלה העולמית, ולבסוף לשם תפקודה התקין של הכלכלה הישראלית״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    נגיד בנק ישראל
    מ.מ 02/2024/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תכניס את הלשון שלך ושלנו לאמריקאים ותרגיש יותר טוב
    סגור
  • 1.
    נטיל סנקציות על בנק לאומי אם לא יבוטלו
    רמי עשור 02/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ונסגור חשבונות בבנק לאומי יש לנו 2 חשבונות
    סגור