השוק

דרמה: אמזון ואיירובוט ביטלו את עסקת המיזוג ב-1.7 מיליארד דולר

רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי לא אישרה את עסקת המיזוג בין אמזון לאיירובוט, שנפלה כעת. בעקבות כך, יצרנית שואבי האבק פיטרה 350 מעובדי החברה
מערכת ice | 
אמזון רכשה את החברה המייצרת את רומבה (צילום JL IMAGES / Shutterstock)
בחודש אוגוסט 2022, אמזון, החברה בבעלותו של ג'ף בזוס, הכריזה כי היא עומדת לרכוש את חברת איירובוט (iRobot), יצרנית שואב האבק הפופולארי רומבה, בסכום ענק של 1.7 מיליארד דולר. העסקה, הייתה אמורה לצאת לפועל בקרוב, אך היום (שני) שתי החברות הוציאו הודעה משותפת בה הן הודיעו כי עסקת המיזוג מבוטלת.
הסיבה לכך היא ההחלטה של רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי, שחסמה את הרכישה המדוברת. כזכור, רק בשבוע שעבר נודע כי רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי, מתכוונת לחסום את הרכישה, ולפיכך המנייה של איירובוט צנחה ב-40% במסחר בוול סטריט. כעת, איירובוט הודיעה על תוכנית התייעלות, במסגרתה היא מפטרת 350 מעובדי החברה, שהם למעשה 31%.
הנציבות האירופית רואה בעסקה כפגיעה בתחרות ובעקבות כך פתחה בחקירה לגבי הרכישה שנפלה כעת. אנשי הנציבות האירופית נפגשו כבר בשבוע שעבר נציגי אמזון, על מנת לדון בעסקה, ונאמר לאחרונים שהרכישה כנראה תישלל.
נציבות האיחוד טוענת כי בעקבות העסקה שנפלה כעת, אמזון עשויה לפגוע ביכולתן של יריבותיה של איירובוט, להתחרות בה בשוק המקוון, שכן לדברי הנציבות ביכולתה של אמזון להוריד את החשיפה של מוצרים יריבים באתריה. אגב, העסקה הייתה גם תחת בחינה של נציבות הסחר הפדרלית של ארה"ב.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה