השוק

דירוג עשירי העולם: הצמרת מפסידה מיליארדים, בזוס מתחזק

האיש העשיר בעולם נוחל מכה צורבת כבר שבוע שלישי ברציפות. הונו של המיליארדר אילון מאסק פחת השבוע ב-4.8 מיליארד דולר. מייסד ויו"ר חברת אמזון גלגל רווחים ניכרים, והונו מוערך ב-177.4 מיליארד דולר. וגם: מה מצבו של לארי אליסון?

מערכת ice |  2
אילון מאסק, ברנאר ארנו, מארק צוקרברג (צילום freepik, shutterstock, flickr/ Ecole polytechnique)
השבוע השני של השנה האזרחית החדשה 2024 היה קצת פחות סיפור הצלחה מקודמו. לאחר תקופה רווית תהפוכות, נראה שהחמישייה הראשונה מתבצרת במקומותיה באופן עקבי, ואולי מדובר גם בקריאת כיוון לתקופה הקרובה. המגזין הכלכלי פורבס חושף השבוע את דירוגו הרשמי המציג את רשימת עשירי העולם המלאה.
הכוכב העולה בצמרת הוא מייסד ונשיא מטא מארק צוקרברג, שבתום שבועות ארוכים הגיח לרשימה ועקף בהליכה את וורן באפט. רק לאחרונה הכריזה החברה על שורת הגבלות על בני נוער שנחשפים לתכנים אלימים דרך הרשתות החברתיות פייסבוק ואינסטגרם, לאחר לחץ ציבורי כבד שחולל סערה. 
המקום הראשון והבטוח, אילון מאסק, מנכ"ל SpaceX וטסלה, שביקר לאחרונה בישראל, יצא לאחרונה נגד התקשורת העולמית, כשבטוויטר עצמה מקצצים 30% מצוותי האמון הגלובלי והבטיחות שלהם. זהו השבוע השלישי ברציפות בו מאסק נוחל הפסדים, כשהונו מוערך ב-236.1 מיליארד דולר. במהלך השבוע מאסק הפסיד 4.8 מיליארד דולר.
אחריו ברשימה, ברנאר ארנו, האיש השני העשיר בעולם, שהפסיד השבוע סכום העומד על 4.4 מיליארד דולר והונו מוערך כעת ב-181.5 מיליארד דולר. מדובר בלא פחות מהתרסקות שנייה ברציפות עבור האיש שהיינו רגילים לחזות בו מעל מחוזות ה-200 מיליארד. ג'ף בזוס שומר על מקומו השלישי ברשימת עשירי העולם של מגזין פורבס. הונו האישי של מייסד ויו"ר חברת אמזון מוערך כעת ב-177.4 מיליארד דולר.
במהלך השבוע רשם בזוס רווחים בגובה של 1.4 מיליארד דולר. לארי אליסון במקום הרביעי עם 133.6 מיליארד דולר, והוא הרוויח סכום העומד על 612 מיליון דולר. את החמישייה סוגר מייסד ונשיא מטא מארק צוקרברג, שהפסיד השבוע סכום בגובה של 278 מיליון, ורושם הון עצמי שמוערך ב-130.6 מיליארד דולר.
 
וורן באפט, מנכ"ל ויו"ר ברקשייר האת'ווי, במקום השישי. הונו האישי מוערך ב-120.4 מיליארד דולר. אם תהיתם מי במקום השביעי, התשובה היא מייסד מיקרוסופט ביל גייטס, שהונו מוערך ב-119.7 מיליארד דולר. האישה העשירה בעולם פרנסואה בטנקורט מאיירס במקום ה-14, כשהונה מוערך ב-98.7 מיליארד דולר. הישראלית במקום הגבוה ביותר ברשימת העולם היא מרים אדלסון, שמדורגת במקום ה-44 ברשימה העולמית.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    אילן מסק תמיד בראש הביליונרים בעולם
    רחל 01/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא כל הזמן מפתיע מחדש
    סגור
  • 1.
    גבי מזרחי
    גבי 01/2024/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    9,200 ש"ח - מקום 2,257,632,501 בעולם.
    סגור