השוק

מהפך בוול סטריט: מיקרוסופט הביסה את אפל - החברה היקרה בעולם

בית התוכנה עקף את ענקית הטק למשך זמן קצר בבורסה לניירות ערך בניו יורק, ובכך הפך לחברה הנסחרת בעלת שווי השוק הגבוה בעולם. לאחר שורת אתגרים אסטרטגיים שאפל התמודדה עמם בחודשים האחרונים, נראה שהבכורה של ביל גייטס הייתה רק שאלה של זמן. בשנה החולפת מניית מיקרוסופט זינקה ב-57%
מערכת ice | 
מיקרוסופט ואפל (צילום shutterstock, unsplash)
למשך זמן קצר הערב (חמישי) אפל כבר לא הייתה החברה הגדולה בוול סטריט, כאשר מניית ענקית הטק ירדה ב-1% לשווי שוק חברה שעמד 2.866 טריליון דולר. מיקרוסופט לעומתה טיפסה ב-1% ושווי החברה עומד על 2.867 טריליון דולר. בכך אפל איבדה את תואר החברה הגדולה ביותר בעולם במונחי שווי שוק בפעם הראשונה מזה 539 ימי מסחר ברציפות.
מניית אפל ירדה לאחרונה בצל חשש מהאטה בביקוש למוצר הדגל שלה, אייפון. לאחר זינוק של 48% בשנה שעברה, מניית אפל ירדה ביותר מ-4% מתחילת 2024. לעומתה, מיקרוסופט עלתה ביותר מ-2.5% מתחילת השנה, בהמשך לקפיצה של 57% לאורך שנת 2023. לפני כשנתיים הפכה אפל לחברה הראשונה בהיסטוריה ששווייה פרץ את רף 3 טריליון דולר.

הזינוק של מניית מיקרוסופט בשנה החולפת מיוחס להצלחת החברה בתחום של בינה מלאכותית יוצרת (generative AI), והשקעתה בחברת הסטראט-אפ של סם אלטמן OpenAI, מפתחת ה-ChatGPT. המשך הצמיחה בעסקי מחשוב הענן של מיקרוסופט תמכה אף היא במחיר המניה של בית התוכנה הגדול בעולם. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה