השוק

הביטוח הלאומי בוחן גלגל הצלה לעצמאים יחידנים שנפגעו במלחמה

בתום פגישת יו"ר פורום העצמאים, רמי בז'ה עם מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי, ייבחן שילוב עצמאים יחידנים במתווה דמי הקיום 
מערכת ice |  1
מסעדות נסגרות (צילום shutterstock, vecteezy)

יו"ר פורום העצמאים והפרלינסרים מבית ההסתדרות, רמי בז'ה, נועד היום לפגישה דחופה עם מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי, ירונה שלום, לנוכח מספר סוגיות בוערות העומדות על הפרק, מזווית ראותם של העצמאים המצויים בשוקת שבורה בעקבות המלחמה.


במהלך הפגישה העלה יו"ר פורום העצמאים את הנושא הבוער והרגיש ביותר, עליו ביקש לתת את הדעת ולקרוא לפעולה. מדובר במאות אלפי עוסקים עצמאים המחזיקים לבדם את העסקים שבבעלותם. בקטגוריה זו מצויים עצמאים במגוון מקצועות המושבתים בימים אלו, מפאת היותם נמנים עם תושבי העוטף והצפון; היותם משרתים במילואים; או בשל האטה עד בלימה מוחטת של הענף כתוצאה מהמלחמה (כגון תרבות, תיירות-פנים ועוד). "לא יתכן", אמר רמי בז'ה, "שכל אותם רבבות עצמאים לא יוכרו כזכאים לתגמול שיציל אותם מפני אסון כלכלי עד כדי חדלות פרעון". בפגישה נטלו חלק יו"ר ארגון לה"ב וראשי ארגוני העצמאים.
 



בפגישה הבהירה ירונה שלום את נכונותה להתייצב בחזית אחידה עם פורום העצמאים במאבק החיוני מאין כמותו למען הארכת מתווה החל"ת בידי האוצר. כזכור, לאחרונה הוחלט שלא להאריך עוד את המתווה, המאפשר שלא לפטר עובדים שאין באפשרות מעסיקיהם להעסיקם בימי המלחמה. "הלחימה נמשכת ואת מתווה החל"ת בלמו. אין לכך כל צידוק", אמרה בפגישה תיקי אדיסון, סגנית יו"ר פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות. כאמור מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי הביעה הסכמתה לזעקה זו והבטיחה כי הביטוח הלאומי יציף גם הוא את הדרישה.

רמי בז'ה ניצל את הפגישה על מנת להציג את השינוי העובר על שוק העבודה בישראל, המוצא את ביטויו במעבר מכלכלת שכירים לכלכלת פלטפורמות, ומעבר מהעסקה ישירה להעסקה בחשבונית. ירונה שלום הבטיחה בתגובה כי הביטוח הלאומי ייטול חלק בחשיבה משותפת על מתן רשת ביטחון לעובדים בחשבונית, שימזער את הנזקים שהם חווים בעת משברים כמו זה הנוכחי ויערוב לגורלם הכלכלי.

תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא מענין אותו משאר העצמאיים
    מור 01/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רמי בגה אתה חוצפן נלחם רק לעצמאיים בצפון ובדרום מה אם שאר הארץ אני רק יושבת יל הלוואות מעניין לו תתחת ממוניות מעסקים אחרים שקורסים גועל מפש
    סגור