השוק

יו"ר פורום העצמאיים זועם על משרד האוצר: "מונע מאיתנו להתקיים"

יו"ר פורום העצמאים רמי בז'ה השתתף הבוקר בדיון בוועדת החינוך של הכנסת וקרא למשרד התרבות להתייצב לצד העצמאים אל מול משרד האוצר שיעניק את התמיכה הדחופה לעצמאים הקורסים: "250 אלף בתי אב בסכנה לנוכח התעלמות האוצר ממצוקתם"
מערכת ice | 
רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים והפרילנסרים בישראל (צילום פורום העצמאים)
יו"ר פורום העצמאיים רמי בז'ה השתתף הבוקר בדיון סוער שנערך בוועדת החינוך של הכנסת והתייחס לנושא המשבר בעולם התרבות שנוצר בעקבות המלחמה. בז'ה דרש ממשרד התרבות לעמוד לצד העצמאיים במהלך מאבקם הצודק מול משרד האוצר.
בז'ה פתח את דבריו: "80% מתעשיית התרבות בארץ היא פרטית. 250 אלף איש מתפרנסים ממעטפת האומן. אלו פרילנסרים קטנים, כמו אנשי הסאונד, התאורה, האיפור, הבמה ועוד. כל אלו ממשיכים לעבוד ולהרים את המורל בימים אלו. אבל ההטבות של משרד התרבות אינן נוגעות באנשים הללו. כי לעצמאים הקטנים אין חנות שיכולה לקבל הטבות או הנחות".
רמי בז'ה הוסיף ופירט באוזני חברי הוועדה ההמומים: "עבודה למכביר הייתה לנו כי מאז ומקדם, כשמצב הרוח הלאומי בשפל, בכל מלחמות ישראל, האומנים הם הראשונים שמתגייסים לשפר ולהרים אותו – אבל אין לנו כל ממשק עם משרד התרבות". יו"ר פורום העצמאים חידד את ציפיותיו מרשויות המדינה: " הדרמה אצלנו היא דרמה תזרימית ואנו מצפים ממשרד התרבות, לא לשלם לנו אלא לעמוד לצידנו מול האוצר. כי האוצר חייב לתת לנו כאן ועכשיו מענקים על מנת שנוכל להתקיים".
בדבריו ביקש יו"ר פורום העצמאים לסבר את אוזני חברי הוועדה: "הטרגדיה הגדולה שלנו היא שבעשר השנים האחרונות, מאז מבצע צוק איתן עד היום הזה, לרבות ב-15 חודשי ההשבתה של הקורונה – קידמו את פנינו בזה אחר זה אירועים לאומיים שבהם אובייקטיבית לא יכולנו לעבוד. מנעו מאיתנו פרנסה. מי שנשאר עדיין בתעשייה הזאת ובמקצוע הזה, רק על כך מגיע לו להדליק משואה".
נציין כי בימים האחרונים הפנה יו"ר פורום העצמאים בקשה לפגישה דחופה עם ראש הממשלה ועם שר האוצר לנוכח השוקת השבורה שבה מצויים העצמאים הקטנים והפרילנסרים. לבקשה הצטרפו, בין היתר: עופר שטרית, יו"ר מטה הפעולה של תעשיית התרבות והאירועים, עו"ד איריס שפירא, לינדה אביטן מטעם ענף התרבות והאירועים וכן טלי לאופר, מנכ"לית התאחדות משרדי הנסיעות בישראל. הבקשה לא נענתה עד כה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה