בארץ

יו"ר פורום העצמאים על הפיצויים: "אנחנו בקטסטרופה תזרימית"

רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות על אי קידום התקנות לפיצוי העצמאים: "מדינת ישראל גוררת מאות אלפי משפחות אל מתחת לקו העוני, ולא מאפשרת וודאות ויציבות. אנו בפתח אסון שיגרור אחריו פגיעות כלכליות ונפשיות שאין מהן דרך חזרה"
מערכת ice |  3
רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים מבית ההסתדרות (צילום אילן סולימן)
בימים אלו המתאפיינים בחוסר וודאות, דורשים בעלי העסקים מהמדינה מתווה פיצויים, דבר שיסייע לאותה שכבה חלשה להמשיך להתקיים בכבוד ולשמור על יציבות כלכלית. לצד זעקת בעלי העסקים. 
רמי בז'ה, יו"ר פורום העצמאים והפרילנסרים מבית ההסתדרות אומר על על אי קידום התקנות לפיצוי העצמאים: "מדינת ישראל נמצאת במלחמה כבר שלושה חודשים, ובאוצר לא טרחו להעביר לוועדת הכספים את המתווה לפיצוי לחודש ינואר. אנחנו נמצאים בקטסטרופה תזרימית".
עוד הוסיף והסביר: "פיצוי אוקטובר הועבר באופן מצומצם ביותר וזה רק לאחר כחודשיים. משרד האוצר מתיימר לנהל מדינה אבל רואים שהוא מעולם לא ניהל עסק, כי אחרת הוא היה יודע שככה אי אפשר לשרוד".
בז'ה לא הסתיר את האכזבה ממשרד האוצר: "האוצר השר העומד בראשו מפקירים את העסקים לדמם. מדינת ישראל גוררת מאות אלפי משפחות אל מתחת לקו העוני, ולא מאפשרת וודאות ויציבות. אנו בפתח אסון שיגרור אחריו פגיעות כלכליות ונפשיות שאין מהן דרך חזרה".
לפי רשות המסים, עד 31 בדצמבר הוגשו כ־220 אלף תביעות לפיצויים ומקדמות, ובכ־182 אלף מתוכן שולמו כבר מקדמות או פיצוי מלא. כלומר, מדובר בכ־83% מהתביעות שהוגשו. בסך הכל, הרשות שילמה עד כה כ־4.1 מיליארד שקלים לעסקים בגין נזקים עקיפים שנגרמו להם מהמלחמה.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    סיפורי סבתא (ל"ת)
    לך תעבוד בחקלאות 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    התעוררת סוף סוף
    אבי 01/2024/09
    הגב לתגובה זו
    4 0
    המצב לא מאפשר להמשיך על אוקטובר לא קיבלנו מה שמגיע איך נשרוד בושה של התנהלות
    סגור
  • 1.
    המילחמה עולה כסף
    שלום טובול 01/2024/08
    הגב לתגובה זו
    2 0
    בשביל לא לשלם מוכנים להפסיד במילחמה ולמכור לנו על הישיגים
    סגור