דיגיטל וטק

"מנותק מהמציאות" – הסערה ברשת סביב מתווה הפיצויים של האוצר

מתווה הפיצויים לעסקים שגיבש משרד האוצר, ממשיך לעורר תסיסה ברשתות החברתיות. לפי נתוני חברת המודיעין באזילה: 80% מהשיח סביב המתווה הוא ביקורתי ושלילי

מערכת ice |  1
צילום shutterstock, Magma Images, פלאש 90/ חיים גולדברג, עבד רחים כתיב
לצד התפתחות המערכה הצבאית ופעילות כוחות הביטחון בגזרות השונות, אחד הנושאים שניצבים גבוה על סדר היום הציבורי בזמן מלחמת חרבות ברזל ומייצר סביבו לא מעט אמוציות, נוגע למתווה הפיצויים לעסקים שהציגו משרד האוצר והעומד בראשו, השר בצלאל סמוטריץ'. המתווה, בגרסתו המקורית ובמתכונתו המשודרגת, תופס בימים האחרונים באופן טבעי מקום הולך וגדל גם במסגרת השיח המתנהל ברשתות החברתיות (פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם טיקטוק ופורומים שונים).
חברת המודיעין באזילה, המספקת תובנות מבוססותOSINT  (אינטליגנציה מבוססת מקורות מידע גלויים), ניטרה וניתחה למעלה מ-490 דיונים ויותר מ-10,000 אינטראקציות בפלטפורמות השונות ובאתרי החדשות שעסקו במתווה האוצר.
הפילוח מראה כי כ-55% מהשיח (156 שיחות, 31.6 אלף אינטראקציות) התבצע ברשתות החברתיות, כ-20% בטוויטר (57 שיחות, 6,800 אינטראקציות), כ-18% בכתבות (51 שיחות, 886 אינטראקציות) וכ-7% התבצע בפורומים (19 שיחות, 2,400 אינטראקציות).
נתוני באזילה מצביעים על כך ש-80% מהשיח ברשתות החברתיות ובאתרי החדשות הוא שיח ביקורתי ושלילי על המתווה – ומשקף אי שביעות רצון של ציבור בעלי העסקים הן מחבילת הפיצויים והסיוע שאינם מייצרים לטענתם מענה הולם, והן מהמורכבות של המתווה, שאינו מובן דיו לקהלים רחבים. "מתווה מנותק מהמציאות", "הציגו מתווה לא ברור ואחריו עוד מתווה נוסף – גם הוא לא ברור", "אני קורא את המתווה פעם אחר פעם, שום דבר לא ברור!", "מישהו במשרד האוצר מוכן כבר לתת תשובות" – הן רק חלק מהתגובות הסוערות ברשת. במסגרת השיח קוראים גולשים רבים גם להיאבק למען שינוי המתווה והרחבתו – ובין היתר כותבים: "אסור לנו להתייאש, אנחנו צריכים להמשיך לצעוק עד שנקבל פיצוי הולם".

לפי נתוני חברת באזילה רק 20% מהשיח ברשתות החברתיות ובאתרי החדשות הוא שיח ניטרלי ונטול סנטימנטים- גם הוא, אגב, משקף בעיקר קושי רב בפענוח הציבורים והעסקים שנכללים ושמודרים ממנו.
"ניכר שהמוטיב השולט בשיח הציבורי על מתווה הפיצויים הוא תחושת בלבול ואי הבנה", מציינת לילך קינן, מנכ"לית חברת באזילה. לדבריה, "השיח מתחלק ברובו בין אלו שמתוסכלים מכך שהמתווה לא ברור דיו ומנסים לקבל הבהרות אודותיו, לבין אלו שסבורים שמדובר במתווה מקומם שאינו מספק מענה אמיתי ומקיף, כשנקודת היחוס היא מתווה הקורונה".
  
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יהודים תמיד מתלוננים שמגיע להם יותר, גם בעת מלחמת קיום. (ל"ת)
    מיכאל 11/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור