השוק

הקרב על מגדלור: האינטרסים, ההפסדים והתביעה הייצוגית

בית ההשקעות מגדלור נמצא בפרשייה סבוכה מכל הכיוונים: הנפקה בבורסה במחיר גבוה למדי, הפסדים, נפילת מניות, הצעות רכש שנועדו למנוע תביעה משפטית, הצעות רכש נגדיות, ועוד. נראה כי לבסוף חברת מור תהיה זו שתחרוץ את גורלה של מגדלור
מערכת ice |  1
משפט (צילום vecteezy, shutterstock)
אין ספק כי בית ההשקעות מגדלור נמצא בתקופה האחרונה באחת התקופות השליליות שלו. הנפקה בבורסה במחיר גבוה למדי, הפסדים, נפילת מניה, הליך משפטי כנגד החברה, הצעות רכש ועוד. קרב של ממש מתנהל על בית ההשקעות, והוא כנראה נובע מהרצון של בעלי פרופיט, אסף בנאי ושלומי אלברג, לנטרל את ההליך המשפטי כנגד מגדלור – שאם תוגדר כחברה לא נסחרת, לא יהיה ניתן לנהל תביעה ייצוגית מולה.
ע"פ דיווח של ביזפורטל, בנאי ואלברג החזיקו תחילה כ-40% ממניות החברה, בהמשך הם רכשו כ-40% נוספים, ועוד כ-20% מוחזקים בידי הציבור, ובעיקר בידי חברת מור שמחזיקה כ-7% מהמניות. אם זו לא תיענה להצעת הרכש, מגדלור תמשיך להישאר בורסאית.
בהמשך הצמד הציע לרכוש את מניות החברה ב-42.5 אגורות עבור מניה, אך חברת ולטר טים השוותה והעלתה ל-46 אגורות פר מניה, ובכך העמידה את מור בפני סיטואציה בעייתית, שהרי אם זו תענה להצעה הנמוכה יותר – הדבר יעורר חשד רב.
בסופו של דבר מור לא נענתה לאף אחת מההצעות, אך פרופיט החליטה להגיש הצעה נוספת – 54 אגורות. חשבתם שזה הסוף? ובכן, ולטר טים עשו קאמבק והחליטו להעלות את המחיר שלהם ל-57 אגורות. בסופו של דבר, מור לא תוכל למכור את המניות לפרופיט כי היא דואגת בראש ובראשונה לרווחיה.
לסיכום, ההחלטה של חברת מור תשפיע על עתידה של מגדלור. לוולטר טים אינטרס שהצעתה תתקבל, משום שהיא אינה רוצה שחברת מגדלור תפסיק להיסחר בבורסה ובכך התביעות המשפטיות כנגדה לא יוכלו להתנהל. בסופו של דבר, מור תחליט איך האירוע יסתיים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הקמתי קבוצה , אולי עוד יש מה להציל
    אוריון 03/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    https://t.me/+1a0Fo1cZAkhjOGQ8
    סגור