השוק

אם השקעתם במניה הזו לפני המלחמה עשיתם 230% על הכסף

יש מספר חברות שהיו מעניינות עוד הרבה לפני המלחמה אבל איכשהו הן לא היו תחת הרדאר של המשקיעים; אבל הנה פרצה המלחמה והמניות האלה נכנסו עמוק לתודעה של המשקיעים ומי שישב עליהן, עשה לא מעט כסף
ניצן כהן |  3
שקל (צילום פלאש 90/ הדר יואביאן)
אם לפני המלחמה תמחרנו את שוק ההון במונחים של ריבית, שערי היוון, דו״חות כספיים, יחס של משקיעים, מחזורים וכן הלאה, הרי שהמלחמה שינתה את פני הדברים והמשקיעים גילו מניות שהיו לא רעות גם לפני המלחמה אבל לאחר שפרצה, הן הפכו למעניינות עוד יותר.
עכשיו שימו לב למניית אירודרום, מניה שטסה מאז תחילת המלחמה ב-230% וזה משמעותי. אפילו משמעותי מאוד. אגב, לאחר הראלי הזה המניה הזו מתממשת ב-11% כלומר המשקיעים שישבו עליה לפני המלחמה מתחילים לממש אותה כדי להיפגש עם הרווחים המשמעותיים האלה.

אם כן, שימו לב לחברה הזו: היא מפתחת, מייצרת ומוכרת כלי טיס בלתי מאויישים (כט״במים) ופתרונות לאיסוף, צילום וניתוח של מידע מהאוויר (באמצעות כלי טייס מאויישים מרחוק) כשניתוח המידע מתבסס על מערכות מתקדמות של בינה מלאכותית (AI).
החברה מספקת מספר שירותים. האחד הוא שירות אזרחי, כלומר מי שצריך צילומי אוויר, איסוף מידע וניתוח שלו כמו חברות מהנדסים, רשויות מקומיות וכן הלאה. והשירות השני והמעניין לא פחות הוא הסגמנט הביטחוני.
החברה מייצאת את כלי הטיס והמערכות לחו״ל אולם הוטלו עליה מגבלות לאחר שפרצה המלחמה בין רוסיה לאוקראינה. כשפרצה המלחמה, גורם ביטחוני לא ידוע ״ניקה״ לה את המחסנים ורכש מלאי לא מבוטל ב-1.5 מיליון דולר, מלאי שסופק באופן מידי.
שירות נוסף ומעניין שמספקת החברה הוא למעשה מכירת מידע. כלומר החברה מבצעת את הצילומים, מנתחת את המידע ומוכרת אותו כשהוא מנותח כדבעי ומספוק בעיקר לגופים אזרחיים. הפיגמנט הביטחוני הוא מכירה של מערכות מוגמרות שמופעלות על ידי הגורמים הביטחוניים השונים.
החברה עברה בשנת 2022 לרווח תפעולי כשהסגמנט הביטחוני שלה הניב לה הכנסות של 16 מיליון שקל, עלייה של 32% ביחס למכירות ב-2021.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יש כמות מזערית
    אזרח 10/2023/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שכחת לרשום מי שידע לתזמן. מי שנכנס במלחמת רוסיה אוקראינה עוד לא פגש את הכסף
    סגור
  • 2.
    תותח
    אבי 10/2023/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין על רמי לוי די הבכינים האלה תוריד מחיר נקנה 25שקל לעגבניות חרא עליכם
    סגור
  • 1.
    כבר לא (ל"ת)
    עף על עצמו 10/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור