השוק

בנק לאומי בהודעה חריגה: זה המהלך שיינקט לאור נזקי המלחמה

בהודעה לבורסה נכתב: "בעקבות חוסר הוודאות בהשפעות המלחמה על לקוחות הבנק, הבנק צפוי להכיר בהוצאה בגין הפרשה להפסדי אשראי בדוחות הכספיים לרבעון השלישי בסך של כ-800 מיליון שקל עד 1.1 מיליארד שקל לפני השפעת מס"
מערכת ice | 
חנן פרידמן, מנכ"ל בנק לאומי (צילום Magma Images, אורן דאי, shutterstock)
בהודעה לבורסה לניירות ערך, בנק לאומי הודיע הבוקר (חמישי) על ביצוע הפרשה של סכום שינוע בין 800 מיליון שקל עד 1.1 מיליארד שקל בגין הפסדי אשראי בעקבות נזקי 'מלחמת חרבות ברזל'.
אבל איך זה עובד? בהודעה לבורסה ציינו בין היתר בבנק לאומי: "הבנק מצוי בהליך גיבוש טיוטות של הדוחות הכספיים של הבנק לרבעון השלישי ובכלל זה קביעת הפרמטרים לחישוב ההוצאה הקבוצתית להפסדי אשראי שנועדה, בין היתר, להוות כרית להפסדי אשראי שעלולים להתברר בעתיד. היקף ההשפעה בפועל יהיה תלוי בשורה ארוכה של גורמים, לרבות משך תקופת המלחמה ומידת השפעתה על הפעילות המשקית".

עוד נכתב: "על בסיס בחינת הפרמטרים המאקרו כלכליים והאינדיקטורים השונים, כפי שתוארו לעיל, עד למועד סמוך לפרסום דיווח זה וכאמור, בחינת הפרמטרים והשפעתם תימשך בהתאם להנחיית בנק ישראל עד לסמוך למועד פרסום הדוחות הכספיים לרבעון השלישי, מסתמן, כי בעקבות החמרת האינדיקטורים וההנחות המאקרו כלכליות כאמור לעיל, ובעקבות חוסר הוודאות בהשפעות המלחמה על לקוחות הבנק, הבנק צפוי להכיר בהוצאה בגין הפרשה להפסדי אשראי בדוחות הכספיים לרבעון השלישי בסך של כ-800 מיליון שקל עד 1.1 מיליארד שקל לפני השפעת מס, כאשר עיקר ההוצאה יהיה כאמור בשל גידול בהפרשה הקבוצתית כמתואר לעיל".
לסיום הובהר כי: "הנתונים שלעיל הינם בגדר אומדן ראשוני בלבד, המבוסס על נתונים שעודם משתנים בהתאם להתפתחות מצב המלחמה והשפעותיה על הפרמטרים והאינדיקטורים השונים במשק, כאשר מכלול הנתונים המשמשים בהכנת הדוחות הכספיים לרבעון השלישי טרם נבדקו באופן סופי וטרם הסתיימה סקירתם על ידי רואי החשבון המבקרים של הבנק. על כן, ייתכן כי יחולו שינויים בנתונים המצוינים לעיל, וכי ההפרשה הסופית שתירשם תהיה שונה מהאומדן הראשוני האמור לעיל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה