השוק

המשקיעים נרגעים: עליות בבורסה והדולר עולה ל-3.94 שקל

עליות נרשמות היום בבורסה והדולר אומנם עולה ב-0.8% לרמה 3.94 שקל; יחד עם זאת שיחות על מנהלי השקעות בכירים מניבות מסקנה מרכזית אחת: הם נרגעו וזאת בעיקר ואולי רק בזכות הפעולה המרשימה של בנק ישראל
ניצן כהן | 
מניות (צילום vecteezy)
עליות שערים נרשמות היום בבורסה בתל אביב והדולר מתחזק ב-0.8% לרמה של 3.94 שקל. בסך הכל נראה שהביקורת שהושמעה ביום ראשון על עצם פתיחת המסחר הולכת ומתפוגגת והמשקיעים מתחילים להירגע. אמש נפתח המסחר בניו יורק בירידות שערים שהפכו בסיומו של יום לעליות. בשוק האג"ח נרשמת הבוקר גם כן רגיעה והתלבונדים עולים ומתקנים מעט את הירידות של הימים האחרונים.
אין כרגע מה לדבר יותר מידי על ניתוחים כלכליים ונסביר שמה שקרה ביום ראשון היה מכירת חיסול של מנהלי ההשקעות בקרנות הנאמנות שחששו מפידיונות גדולים של הציבור מהקרנות ומכאן נוצר צורך להתנזל בכל מחיר. כך או אחרת הפידיונות הגדולים לא הגיעו ובאופן עקרוני נכון לעכשיו ידוע על פידיונות בסדר גודל של 1-2 מיליארד שקל וזה סכום שהתעשיה יכולה להכיל.

מה שהרגיע עוד יותר את המשקיעים ויותר נכון את הציבור הרחב שלא פדה כסף ואת מנהלי ההשקעות שהיו בהיסטריה ביום ראשון היו שלושה מהלכים ששניים מהם ננקטו על ידי בנק ישראל והשלישי ננקט על ידי הבורסה.
המהלך הראשון שזכה לביקורת היה המהלך של פתיחת המסחר בבורסה ביום ראשון וכאן היה חשיבות למהלך הזה כדי לאפשר נזילות לשווקים ולשדר שהכל בסך בשליטה. המהלך השני היה של בנק ישראל והיה מהלך נחוץ מאוד ומרגיע מאוד וזה הלוואות שהעמיד בנק ישראל למנהלי קרנות הנאמנות והרגיע אותם שתהיה להם די נזילות לעמוד בפירעונות, ככל שיהיו בקרנות הנאמנות.
המהלך השלישי שנועד להרגיע את השווקים היה מהלך של מכירת דולרים על ידי בנק ישראל וזה אומר שהבנק המרכזי מעמיד 30 מיליארד דולר, כלומר כ-15% מיתרות המט"ח של ישראל למי שרוצה לקנות דולרים ובכך הוא מונע משבר נזילות דולרית במערכת.
כך או אחרת שלושת המהלכים האלה הרגיעו את השווקים ואנחנו רואים את הדברים כרגע עולים בסך הכל על מסלול סביר מאוד שמזכיר יותר את התנהלות הכלכלה בסבבי לחימה קודמים מאשר משהו שלא הכרנו קודם ואם לזה אנחנו מוסיפים את עיקר העיקרים שהוא החזרה של צה"ל לעצמו הרי שלפחות מנקודת המבט הזו הדברים חוזרים לשליטה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה