השוק

המניה הזו טסה ביותר מ-10% בשבוע: זו הסיבה

שיכון ובינוי טסה ביותר מ-10% בשבוע אחד כשאת העליה הגדולה היא עשתה בימים האחרונים; שיכון ובינוי נמצאת בדיסטרס וזה אומר שהחברה מאבדת הכנסות בעיקר מהפעילות בניגריה אבל הנה הגיע לה חבל הצלה וזה שולח את המשקיעים להסתערות
ניצן כהן | 
מניות (צילום vecteezy)
מניית שיכון ובינוי נמצאת בדיסטרס כבר תקופה לא קצרה והמשקיעים מתרחקים ממנה. נכון, קשה לראות את החברה קורסת אבל בכל זאת, כבר ראינו חברות בסדר גודל של שיכון ובינוי חוטפות ומתקשות להתאושש אז אם זה המצב, למה להחזיק את המניה? ובכל זאת, החברה שמבינה היטב את מצבה פועלת לממש נכסים והנה בסוף השבוע שעבר הגיע האישור המיוחל והגיע חבל ההצלה.
עכשיו נסביר, שיכון ובינוי סבלה בתקופה האחרונה מהפעילות בניגריה שם נפתח המסחר במט"ח למסחר חופשי וזה גרם למטבע המקומי לצנוח מול הדולר. התהליך הזה גרם לשיכון ובינוי אובדן הכנסות משמעותי גם מהצבר שיש לה בצינורות וגם מההכנסה השוטפת וזה אומר שהמוסדיים התחילו לפתוח עיניים על היכולת שלה לעמוד בהתחייבויות.

שיכון ובינוי מחזיקה בנכס גדול ומשמעותי שהוא כביש אגרה בטקסס. החברה קיבלה בימים האחרונים את האישורים הרגולטוריים למכירת כביש האגרה וזה אומר שהיא תרשום רווח כבר ברבעון השלישי של השנה (כן, זה שנגמר בסוף החודש) של 970 מיליון דולר ויותר חשוב מזה, תזרים המזומנים שינבע לחברה מהמכירה יהיה של 1.37 מיליארד דולר וזה כבר שם את שיכון ובינוי במקום אחר לגמרי.
נכון לסוף הרבעון השני של השנה מצבת החובות של שיכון ובינוי הסתכמה בכ-5 מיליארד שקל כשהיא צריכה לפרוע בשנה הבאה 1.1 מיליארד שקל למחזיקי האג"ח. את הרבעון השני סיימה החברה עם הכנסות של 4.2 מיליארד שקל ועם הפסד תפעולי של 153 מיליון שקל. היקף המאזן של החברה הסתכם נכון לתום הרבעון ב-26.8 מיליארד שקל וההון העצמי שלה הסתכם ב-3.8 מיליארד שקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה