השוק

מנכ"ל מגדל: "יש לי דיאלוג פתוח ויעיל עם הפיקוח"

רונן אגסי נכנס בתחילת השנה לתפקיד בו לא החזיקו הרבה אנשים למרות שהוא חד התפקידים המרכזיים בכלכלה הישראלית - מנכ"ל חברת הביטוח מגדל; אגסי פועל קודם לייצב את הספינה הזו וזה אומר לייצר מערכת יחסי עבודה תקינה עם הפיקוח; רונן אגסי בשיחה עם ice
ניצן כהן | 
רונן אגסי, מנכ (צילום Magma Images, ניקולה וסטפהל)
רונן אגסי נכנס בתחילת השנה לאחד התפקידים הנחשקים בכלכלה הישראלית אבל תפקיד שלא הצליח לקלוט לתוכו דמות דומיננטית כבר תקופה ארוכה. נסביר כי הבעיה המרכזית של מגדל בשנים האחרונות הייתה חוסר יציבות ניהולית שנבעה או שגררה איתה מערכת יחסים לא טובה עם הפיקוח על השוק ההון והביטוח והמון חוסר שקט שהפריע לחברה לנהל את עסקיה כמו שהם צריכים להיות.
אם כן, הרבעון השני של השנה היה הרבעון השלם והמלא הראשון בו אגסי משמש מנכ"ל מגדל ואין לו יותר מידי זמן לייצב את הספינה הזו כשהמתחרים כבר עובדים על פיתוח הדור הבא של חברות הביטוח. בשיחה עם ice לרגל פרסום הדו"חות מדבר אגסי על היחסים עם הפיקוח, על התוכנית האסטרטגית שהוא מגבש לחברה ועל עסקי הליבה.
בוא נדבר רגע על התוכנית האסטרטגית שאתה מגבש. מה אתה כן, יכול לספר עליה בשלב הזה?
"אנחנו מתכננים לקחת את מגדל למקומות טובים יותר. יש לה מקומות שהיא יכולה לעשות עבור החברה קפיצת מדרגה. התוכנית האסטרטגית התחילה כמו שכל תהליך מהסוג הזה מתחיל וזה אומר באנליזה פנימית של החברה ומכאן יוצאים לתיעדוף של נושאים. יש כאן תהליך ארוך של מיפוי. איפה אנחנו יאפה אנחנו רוצים להיות ובחרנו מקומות כאלה. מובן שאנחנו נפרט בהמשך את התוכנית אבל אנחנו צריכים עוד קצת זמן להתגבש עם עצמנו".
מה הנושא ההמרכזי שהחלטתם לטפל בו בתוכנית הזו?
"בעסקי הליבה. הם החשובים כרגע והכל נובע מהם. גם הרווחיות וגם הנכסים המנוהלים. הכל נובע מהבסיס וזה עסקי הליבה. אתה צריך להבין שיש לנו בסיס רחב של מוצרים ובסיס רחב של הפצה ומקצועיות פנימית. אז הבסיס הוא הקרקע הנכונה לצמיחה יפה בעתיד".
היחסים המורכבים עם הפיקוח הם היו בליבת העשיה של החברה בשנים האחרונות. מערכת היחסים הזו עולה על המסלול הנכון?
"לי ולצוות שעובד איתי יש יחסים טובים עם הפיקוח. היחסים האלה מבוססים על דיאלוג פתוח ויעיל. אני מכיר את כל הגורמים המקצועיים. זה מתחיל מבסיס טוב של יחסים וממשיך בדיאלוג פתוח ושקוף. שים לב, מאז שנכנסתי לתפקיד היה שינוי גדול בהנהלה של מגדל והשינוי הזה עבר בשקט ושלום עם הפיקוח. וגם פירגון היה כאן.
"אז כשאתה שואל על היכולת לעבוד, אני אומר לך שאני עובד. ועובד בשקט ומקצועיות. הזכרת את התוכנית האסטרטגית והנה הכל קורה בסדר הנכון, ובמועדים הנכונים. אז מגדל מבחינת ההתנהלות העסקית, כלומר מבחינתי הכל עובד עם הפיקוח ביציבות ושקט. יש עוד שיחות ותהליכים מול הפיקוח ואני מאמין שהם יפתרו אבל הם לא במעורבות שלי אלא בחברת האחזקות. ההנהלה של חברת הביטוח, עובדת בשקט ובהרמוניה עם הפיקוח".
בוא נדבר רגע על הרבעון ועל מה שהיה בו בעסקי הליבה - הביטוח ועליית מחירי הפוליסות הבסיסיות.
"עליית מחירי הפוליסות זה עניין רחב יותר אבל התחלנו לעבוד בתהליך חיתומי מדויק יותר וגם בתחום התביעות התחלנו להיות מדויקים יותר. רואים את זה במספרים ואני חושב שככל שיעבור הזמן גם העסק יהיה מתומחר טוב יותר וזה יקבל ביטוי בדו"חות. אז ניתן להניח שעסקי הליבה יהיו טובים יותר וזה נכון לא רע לנו אלא לכל הענף".
אתה מנהל את החברה שמנהלת את סכומי הכסף הגדולים בישראל. איך אתה רואה את סביבת המקרו כרגע?
"באשר לאתגרי המקרו אז צריך להבדיל בין המקרו העולמי למקרו בישראל. בחלק הגלובלי אפשר להגיד שיש אופק חיובי יותר ורואים את השווקים חוזרים לעצמם ואת האינפלציה נכנסת לסוג של ריסון. בישראל עברנו תקופה קשה וכרגע יש עננה כבדה מאוד מעל הכלכלה שלנו. רואים אתך זה בחברות הדירוג, זו לא רק פרשנות אלא גורמים שמציינים את זה באופן ספציפי. זו עננה. אבל בסופו של יום אני אופטימי. בסוף הכל יגיע למקום הנכון יש לכלכלה כוח מאוד חזק והדברים ישתפרו במשך".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה