השוק

רונן אגסי מייצב את מגדל: רווח חציוני של 100 מיליון שקל

רונן אגסי ממשיך לייצב את מגדל שעברה בשנים האחרונות טלטלות ניהוליות לא פשוטות; מגדל עברה במחצית הראשונה לרווחים למרות שברבעון השני המשיכה להפסיד כסף; מגדל הצליחה לשפר את הרווח החיתומי בעסקי הליבה - הביטוח הכללי
ניצן כהן |  1
רונן אגסי (צילום ניקולה וסטפהל)
רונן אגסי ממשיך לייצב את ספינת הענק  - מגדל. החברה עברה במחצית הראשונה לרווח של כ-100 מיליון שקל לעומת הפסדי ענק של כמעט 800 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה שעברה. ברבעון השני של השנה המשיכה החברה להציג הפסדים אבל מדובר בהפסדים שנובעים מהפרשה חד פעמית לתביעה ייצוגית שהוגשה נגד שורה של חברות ביטוח ובהן מגדל.
אם כן, במחצית הראשונה של שנת 2023 נרשם רווח כולל של כ-99 מיליון שקל, לעומת הפסד כולל בסך 712 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. במגדל אומרים כי השיפור בתוצאות נבע בעיקר מההתאוששות בשוקי ההון. הרווח החיתומי במחצית הראשונה של השנה הסתכם בכ-289 מיליון שקל לפני מס לעומת כ-330 מיליון שקל.

הירידה ברווח החיתומי התרכזה בעיקרה בביטוח חיים בשל הוצאות בגין תביעה משפטית המיוחסת ל"גורם פוליסה" שהביאה את החברה לרשום הוצאה חד פעמית של כ-50 מיליון שקל, וכן מגידול בעלות התביעות בביטוח בריאות. בביטוח כללי, בעיקר בענפי הרכב, ובסוכנויות הביטוח בבעלות הקבוצה חל שיפור ניכר ברווח החיתומי.
בפוליסות ביטוח החיים המשתתפות ברווחים ששווקו עד שנת 2004 נרשמה תשואה ריאלית חיובית. עם זאת, בשל תשואה ריאלית שלילית מצטברת לא נרשמו דמי ניהול משתנים מתחילת שנת 2023, אלא דמי ניהול קבועים בלבד. אומדן דמי הניהול שלא יגבו בשל התשואה הריאלית השלילית עד להשגת תשואה חיובית מצטברת, ירד מ-1.5 מיליארד שקל בתחילת השנה לכ-1.2 מיליארד שקל נכון לסוף המחצית הראשונה של השנה.
ברבעון השני של השנה נרשם הפסד כולל של כ-41 מיליון שקל, לעומת הפסד כולל בסך של כמיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. מרבית ההפסד הרבעוני נבע מהוצאות בגין תביעה משפטית המיוחסת ל"גורם פוליסה" בביטוח חיים בסך של כ-30 מיליון שקל (לאחר מס).
הפרמיות ברוטו ודמי הגמולים בתקופה המדווחת הסתכמו בכ-12.7 מיליארד שקל. בפרמיות השוטפות ובדמי הגמולים שהסתכמו בכ-11.8 מיליארד שקל נרשם גידול של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
בפרמיות ברוטו בביטוח כללי נרשמה עלייה של כ-17%, בביטוח בריאות עלייה של כ-7%, בדמי הגמולים בפנסיה עלייה של 13% ובדמי הגמולים בגמל עלייה של כ-13% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. במכירות הפנסיה והגמל חלה עלייה של כ-11% ו-30% בהתאמה.
היקף הנכסים המנוהלים עמד על כ-389 מיליארד שקל נכון לסוף חודש יוני 2023 וזאת לעומת כ-368 מיליארד שקל בתום המחצית הראשונה של השנה שעברה. נכון להיום היקף הנכסים של מגדל מסתכם ב-397 מיליארד שקל.
מנכ"ל מגדל ביטוח, רונן אגסי, מסר: "תוצאות החברה ברבעון מבטאות שיפור בפרמטרים עסקיים מרכזיים וצמיחה בחלק ניכר מקווי העסקים. השלמנו את גיבושה של הנהלה מקצועית וממוקדת המציבה יעדים שאפתניים למרות הסביבה העסקית המאתגרת והתחרות הגוברת. אנו ערים לסימנים העסקיים במשק שמבטאים הרעה בפרמטרים מאקרו כלכליים רבים, דבר המחייב אותנו להיות רגישים, שקולים ואחראים בכל הנוגע לניהול הסיכונים שלנו מתוך מחויבות ואחריות לכספי החוסכים. בקרוב נציג אסטרטגיה עסקית מעודכנת לשנים הקרובות שתכליתה להוביל למהפך עסקי בחברה כך שמגדל תשוב לעמדת הובלה בענף, מבחינת צמיחה, רווחיות ומדדי ליבה נוספים".
מנכ"ל מגדל אחזקות, יוסי בן ברוך, מסר: "הקבוצה בתנופה של עשייה ושינוי. הנהלת החברה ערוכה להתמודד עם אתגרי העתיד ואנו מביעים אמון רב בכיוון אליו היא הולכת. בעזרת הוצאתה לפועל של האסטרטגיה המעודכנת לשנים הקרובות, אנו מתכוונים להשיב את מגדל למעמדה כקבוצת ביטוח ופיננסיים מובילה בענף תוך מיקוד בצמיחה, בשיפור הרווחיות והתשואה על ההון".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אם מגדל שיפרה משהו זה למרות רונן אגסי ולא בזכות (ל"ת)
    סתם אחד 04/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור