השוק

לקראת ההיפרדות מדיסקונט: כאל פורשת כנפיים ותשכור בניין עצמאי

כאל לא תעבור עם בנק דיסקונט לראשון לציון ובמקום זאת תשכור בניין בבני ברק בסמוך לבניין של ישראכרט ו-MAX; לא תהיה השפעה מהותית על הדו"חות הכספיים של החברה והיא למעשה עושה צעד משמעותי לקראת ההיפרדות מדיסקונט
ניצן כהן | 
לוי הלוי (צילום רמי זרנגר)
חברת כרטיסי האשראי כאל נערכת להיפרדות מבנק דיסקונט וכחלק מהתהליך הזה היא לא תעבור עם הבנק לבניין החדש בראשון לציון אלא תשכור בניין עצמאי בבני ברק במתחם BBC. לא צפוי השפעה מהותית על הדו"חות של כאל מאחר והסכומים שתשלם דומים לסכומים שהייתה צריכה לשלם לבנק דיסקונט על השימוש במבנים במתחם בנק דיסקונט בראשון לציון.
הבניין אותו תשכור כאל נמצא בבעלות חברת הביטוח הפניקס ונקרא "הפניקס ART". הבניין ממוקם בסמוך לבניין של ישראכרט וחברת כרטיסי האשראי MAX.
חברת כרטיסי האשראי כאל היא למעשה חברת כרטיסי האשראי האחרונה שנותרה בבעלות בנק. ישראכרט שנמכרה בדרך של דיווידנד בעין, הנפקה וכעת נמכרה לחברת הביטוח הראל הייתה בבעלות בנק הפועלים. MAX הייתה בבעלות בנק לאומי ונמכרה לקרן האמריקאית ורבורג פינקוס. כיום נמצא MAX בבעלות חברת הביטוח כלל.
כאל אמורה להיפרד מבנק דיסקונט וכרגע נראה שאחת מחברות הביטוח שנותרו ללא חברת כרטיסי אשראי ירכשו את החברה. כך למשל מנורה שרצתה לרכוש את גרעין השליטה בישראכרט הפסידה בסופו של יום להראל ונראה כי היא תהיה אחת המתמודדות על כאל.
הפניקס הייתה בשיתוף פעולה עם ישראכרט כשהלחשושים בשוק ההון דיברו על כך ששיתוף הפעולה בין ישראכרט להפניקס הוא שלב ראשון לקראת עסקה יותר גדולה במעלה הדרך. אבל בסופו של יום נמכרה ישראכרט להראל והפניקס נותרה ללא חברת כרטיסי אשראי וסביר להניח שתתמקד מתישהו ברכישת כאל.
מגדל נמצאת במצב מעניין. החברה מייצבת כעת את שדרת הניהול בחברה אחרי שנים של חוסר יציבות ניהולי והתנגשויות אינסוף עם הפיקוח על הביטוח. מגדל יכולה בהחלט להפתיע עם רכישה של כאל אבל הסבירות לכך היא נמוכה מהסבירות שהפניקס או מנורה מבטחים ירכוש את החברה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה