השוק

כמה הרווחתם בקופות הגמל וקרנות השתלמות ביולי?

מנתונים של בית ההשקעות מיטב עולה כי התשואה הממוצעת בקופות הגמל, קרנות הפנסיה וקרנות ההשתלמות בחודש יולי הייתה פנטסטית וזה בעיקר הודות לתיקון בבורסה של תל אביב והמשך העליות בניו יורק
ניצן כהן | 
קופות הגמל וקרנות ההשתלמות (צילום יחצ, בועז צרפתי, מתוך אתר אנליסט, סם יצחקוב, freepik, picjumbo)
קופות הגמל וקרות ההשתלמות עשו בחודש יולי תשואה פנטסטית. מנתונים של בית ההשקעות מיטב עולה כי ביולי קופות הגמל וקרנות ההשתלמות הכלליות הגדולות הציגו תשואה נומינלית (ברוטו) ממוצעת של 2.4%. טווח התשואות של כלל הקופות אמור לנוע במנעד רחב מאוד של בין תשואה של 2% לבין תשואה של 2.8%.
במיטב מסבירים את העלייה היפה בקופות וקרנות ההשתלמות בכך ששוקי המניות בעולם הציגו מגמה חיובית. בארה"ב מדד ה-500 S&P עלה ב-19.5%, מדד הדאו ג'ונס עלה בשיעור של 7.3% ומדד הנאסד"ק, מדד מניות הטכנולוגיה, עלה בשיעור תלול של 37.1%.
באירופה נרשמה מגמה חיובית חזקה כשמדד ה-DAX הגרמני עלה ב-18.1%, ה-CAC הצרפתי עלה ב-15.8% וה-Eurostoxx 50 עלה בשיעור של 17.9%. ביפן: מדד הניקיי עלה בשיעור תלול אף יותר של 27.1%. המדד העולמי של השווקים המתפתחים עלה ב-9.5%.    
גם בשוק המניות בישראל נרשמה מגמה חיובית, אולם, מתונה בהרבה יותר: מדד ת"א 35 עלה ב-4.1%, מדד ת"א 125 ומדד ת"א 90 עלו ב-4.2% כ"א, ומדד יתר 60 עלה בשיעור של 3.4%. באיגרות החוב הקונצרניות נרשמה עליית שערים: מדד אג"ח קונצרני עלה ב-3.6%. מדד איגרות החוב הממשלתיות עלה מאז ראשית השנה ב-0.9%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה