השוק

מנכ"ל בוליגו: נוצרו למשקיעים הזדמנויות קניה בנדל"ן

בוליגו היא חברת השקעות בנדל"ן מניב בארה"ב; חברה היא אחת הכוכבות של השנים האחרונות בבורסה והמנכ"ל שלה, איתי גורן, אומר שעליית הריבית בארה"ב (ובעולם) יוצרת שורה של הזדמנויות למשקיעי הנדל"ן
ניצן כהן | 
איתי גורן, מנכ"ל בוליגו קפיטל (צילום אושרית חכמון, freepik)
איתי גורן, מנכ"ל בוליגו קפיטל אומר היום (רביעי) כי נוצרו הזדמנויות קנייה למשקיעי הנדל"ן. בוליגו קפיטל הובילה וניהלה עד כה השקעות של כ-4 מיליארד דולר במיזמי נדל"ן בארה"ב, מהם כ-1.4 מיליארד דולר הון עצמי של המשקיעים הפרטיים (עם תשואה שנתית ממוצעת של כ-28.6%).
בכנס משקיעים שקיימה החברה אמר גורן כי "המלחמה של הפד באינפלציה הובילה לרצף העלאות ריבית אגרסיבי, המגיע כפי הנראה לסופו. הריבית הגבוהה משפיעה על אפיקי המימון השונים, וכרגע, אולי בדומה לישראל, יש פחות נקודות מפגש בין קונים למוכרים. יש ירידה דרסטית בכמות העסקאות שנסגרות בשוק.

"מוכרים לא רוצים לרדת משמעותית במחיר, וקונים מתמודדים עם קשיי מימון. להערכתי, אנחנו רואים היום את האור בקצה המנהרה, ויותר שחקנים חוזרים לשוק ומחפשים הזדמנויות. כולם מבינים שהריבית לא תחזור להיות 0%, אך מצפים לירידות ריבית בהמשך הדרך. זאת בדיוק התקופה שבה נוצרות הזדמנויות חדשות".
לדברי גורן, השוק בארה"ב סובל ממחסור קבוע של בין 3-5 מיליון יחידות דיור, והחוסר הזה צפוי להחריף, שכן בעקבות עליית מחירי הבנייה ועליית הריבית, יזמים הפסיקו לבנות פרויקטים חדשים. לדברי גורן, "אנו רואים מחסור גם בתחום בתי האבות וגם בתחום הלוגיסטיקה, וזה יוצר לחץ על שכירויות כלפי מעלה. השוק התחיל להתרגל לרמת הריבית החדשה, וישנן הזדמנויות. נתוני אינפלציה טובים נותנים רוח גבית למשקיעים, מה שיוצר חלום הזדמנויות למשקיעים. זה הזמן שוק המשרדים אמנם במשבר משמעותי, גם בגלל המשבר הגלובאלי בהייטק, אבל שאר הסקטורים שומרים על חוסן ויציבות".
גורן הוסיף כי "השוק התקרר ונהיה יותר סלקטיבי, וזה טוב. היה אוויר חם שהיה צריך לצאת מהשוק. בניגוד להרבה חברות נדל"ן אחרות, לבוליגו אין חוב בכלל. אין לנו אג"ח, ושיעור המינוף שלנו בפרויקטים עצמם נמוך יחסית. מצד שני, יש לנו קופת מזומנים ואנו מוכנים לניצול הזדמנויות השקעה. מדובר בשוק מצוין למשקיעים ארוכי טווח".
נכון לסוף חודש מאי 2023, בוליגו קפיטל מנהלת 31 מקבצי דיור ב-11 מדינות בארה"ב, הכוללים 7,652 יחידות דיור (כולל יח"ד בהקמה), עם שיעור תפוסה ממוצע של 92%. בנוסף, בוליגו מחזיקה ומנהלת 12 נכסי תעשייה ולוגיסטיקה בהיקף כולל של כ-193 אלף מ"ר בתפוסה של 100%, וכן ב-13 בתי אבות הכוללים כ-1,434 יחידות דיור וב-16 מרכזים מסחריים בהיקף כולל של כ-177 אלף מ"ר.
מתחילת הפעילות בארה"ב, ועד מאי 2023, בוליגו קפיטל ביצעה 121 עסקאות נדל"ן (הכוללות 134 נכסים) בהיקף מצטבר של כ-4 מיליארד דולר, מתוכם כ-1.4 מיליארד דולר הון עצמי של משקיעי בוליגו קפיטל. במקביל, בוליגו מימשה כ-61 נכסים בהיקף כספי של כ-1.7 מיליארד דולר, תוך שהיא משיאה למשקיעים תשואה שנתית ממוצעת (IRR) של כ-28.6%, ומכפיל של כ-x2.1 על ההון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה