השוק

בנק ישראל תחת מתקפה: "לא מתמודד עם העלאת הריבית"

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, טוען כי: "על בנק ישראל מוטלת החובה לשנות את כל מערכת היחסים שבין מערכת הבנקאות למגזר העסקי. הצעת שר האוצר להגדיל את מיסוי רווחי הבנקים שגויה וחסרת תועלת"
מערכת ice |  9
פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל (צילום shutterstock, פלאש 90/ יונתן זינדל)

בכנס לשכת המסחר שעסק במימון עסקים קטנים ובינוניים, קרא אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, גם לבנק ישראל וגם לשר האוצר לשנות את מערכת היחסים שבין המגזר העסקי לבין המערכת הבנקאית. בכנס שהתקיים ביום חמישי, השתתפו ח"כ שלום דנינו, יו"ר ועדת המשנה לקידום עסקים קטנים ובינוניים, בכירים בשירות המדינה וניצן ארליך, יו"ר הפורום לנותני שירותים ויועצים לעסקים בלשכת המסחר.

לין אמר כי העלאות הריבית התכופות של בנק ישראל מפרות את האיזון במגזר העסקי.  עסקים ובעיקר עסקים קטנים ובינוניים נפגעים קשה מהעלאות הריבית התכופות בעוד המערכת הבנקאית צוברת רווחי שיא. "זה מצב אבסורדי המחייב שינוי מבני".  
 



לין אמר שאפילו אם מדד חודש מאי היה גבוה, אין להמשיך בהעלאות הריבית.  העלאות הריבית עצמן מעלות את הוצאות העסק ומייקרות מוצרים.  אין לפעול יותר בצד צמצום הביקושים אלא רק בצד צמצום העלויות.

לין העביר ביקורת חריפה על בנק ישראל ואמר כי אין הוא עושה עבודה שלמה. "הוא מחליט על העלאות הריבית אך אין הוא מתמודד עם התוצאות של העלאות הריבית. אין הוא מתמודד עם התוצאות של העלאות תשלומי המשכנתא של רוכשי הדירות הצעירים בישראל ואין הוא מתמודד עם השחיקה והעומס של צמצום מסגרות האשראי למגזר העסקי והעלויות הנוספות הנובעות מכך".
עוד הוסיף: "על בנק ישראל היה מוטל לטפל, יחד עם העלאות הריבית, גם בעומס העלויות המושתות על המגזר העסקי בכל הקשור לקבלת אשראי וכן גם לדאוג שהציבור כולו יזכה לקבל ריבית על פקדונות עו"ש ברמה סבירה. ההצעה של שר האוצר להטיל מיסוי על עודפי הרווחים של הבנקים אינה הצעה נכונה.  במקרה כזה ייהנה האוצר מהכנסה נוספת ואין שום ביטחון שזה יתורגם להקלה הנדרשת במגזר העסקי.  את עודפי הרווח של הבנקים יש לתרגם ישירות ברצפת העבודה כהקלות עבור המגזר העסקי ולכלל הציבור.

תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    שרון גל
    רבק 06/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שרון גל אתה אלוף שעל אותו שאלה והוא מתחמק פה הוא נתפס שכל הסיפור הוא פוליטי כדי להגיד שה הממשלה לא מתפקדת מעניין מי השותפים לדעה . בקיצור אזרחי המדינה קיבלו דוח שלא יצליחו להתמודד איתו
    סגור
  • 8.
    מאמר מעולה
    גיא 06/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נגיד טוב אבל מנותק.ממרבית האזרחים. קשה לנו
    סגור
  • 7.
    לתרופות כל הכסף
    בני 06/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים מוכרים תדירה וחוזרים להורים בגלל הריבית המטורפת ...והנוולות חוגגים עם בונוסים שמנים ...זבאלים חלאות חזירים
    סגור
  • 6.
    שבנק ישראל יחזיר את הכסף לכל מי שניפגע
    נפגעתי 06/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לכל מי שנםגע הכי הרבה! עשה פגיעה לא פרופורציונית! כל מי שלקח הלוואת בלון, מי שנמצא במהלך שידרוג דירה, ניפגע פי 4 מכל אחד אחר! גי לא קונים ממנו את הדירה, וגם כי המשכנתא הרגילה עלתה וגם כי הלוואת בלון קפצה פי 2!
    סגור
  • 5.
    הנגיד לא סופר אף בן אדם
    מרגי 06/2023/19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הוא חשוב לו בלבד המספרים שהוא מתעסק איתם וכמובן הבנקים
    סגור
  • 4.
    אם לא יאריכו לנגיד את הכהונה
    לירן 06/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יתכן וימנו משהו שירקוד לצלילי החליל ואז באמת אכלנו אותה
    סגור
  • 3.
    עד שהממשלה לא תפסיק ברפורמה לצערי בנק ישראל
    X 06/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ימשיך את העלות רבית הבעיה שהממשלה כול שני וחמישי מוציא חגיגה וגם זוגות הצעירים נפגעים ובעלי עסקים בירידה ופגיעה בכולם תתעוררו ממשלת ימין לעזור לציבור זה לא עוזר .
    סגור
  • 2.
    שיפור הצעת האוצר
    אזרח חכם 06/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למסות את הבנקים ובמקביל לבטל מיסוי 15% על רווח מפק"מ
    סגור
  • 1.
    קול שפוי סוף סוף (ל"ת)
    גיא 06/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור