השוק

בנק מזרחי טפחות צופה: הריבית לא תשתנה עד יולי

האם מדד המחירים לצרכן שפורסם היום (חמישי) ישפיע על עליית הריבית? אסטרטג עסקאות ראשי בחדר המסחר של בנק מזרחי, יוני פנינג, חושב שכן ושאנחנו צפויים לעצירת מגמת עליית הריבית
מערכת ice | 
יוני פנינג כלכלן שווקים מזרחי טפחות (צילום עופר חגיוב, Magma Images)
מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מאי ב-0.2% כך שקצב האינפלציה השנתי עומד על 4.6%, רמה שהיא גבוהה מיעד יציבות המחירים אבל מצביעה על האטה מסוימת. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. עוד עולה מהנתונים כי עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי הפירות טריים שעלו ב- 11%, תרבות ובידור עלו ב-1.1% ודיור עלה ב-0.5%.
ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי הירקות טריים שירדו ב-2.9% ריהוט וציוד לבית והלבשה והנעלה שירדו ב-0.8%, כל אחד. מחירי שכר הדירה ללא שכירות ציבורית עלו ב-0.4%. בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מציינים כי כי בשכר הדירה החודשי, עבור השוכרים אשר חידשו חוזה, נרשמה עלייה של 3.6% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 8.6%.

יוני פנינג, אסטרטג עסקאות ראשי בחדר המסחר של בנק מזרחי טפחות, הגיב "ההפתעה למטה היום מפזרת הרבה מהתחושה האינפלציונית הרוחבית במשק, אשר שררה לאחרונה, ותודלקה בדיווחים על עליות במחירי המזון. במידה רבה, לעליות אלה תרמו מה שנותר מהשפעות הפיחות בשקל, ערוץ השפעה שלהערכתנו גם הוא ימצה את עצמו בקרוב.
"בחודשים האחרונים, ראינו את ישראל נעה מסטטוס של אחת ממובילות טבלת המדינות בעלות האינפלציה הנמוכה ב-OECD, לעבר מרכז הטבלה. אפשר לייחס חלק מהתנועה הזו לחולשה בשקל. אבל ניכר כי גם לסנטימנט החיובי של הצרכן הישראלי היה חלק בעניין הזה, במידה רבה דרך סעיף הטיסות לחו"ל. במבט קדימה, היציבות האמורה בשקל צפויה להערכתנו להביא ליציבות במחירי המוצרים הסחירים, ולהמשיך את מגמת התמתנות האינפלציה שאנו רואים היום.
"כמו הרבה מדינות בעולם כרגע, כנראה שגם אצלנו למחירי השירותים יש עוד קצת התאמות לעשות. אבל נצפה להשפעה מתונה מהכיוון הזה, על רקע השחיקה המתמשכת בהכנסה הפנויה. מנגד, רמות הריבית הגבוהות צפויות להביא להמשך העליות במחירי השכירויות, מגמה שהיקפה יתברר באופן ברור יותר לאחר פרסום מדדי המחירים של הקיץ.
"בתחילת השבוע הבא נזכה לראות גם את נתוני האבטלה לחודש מאי. ובמקביל לירידה במספר המשרות הפנויות, אשר פורסמה היום, נצפה לראות גם פה התקררות בשוק התעסוקה המקומי. מעבר לזה, ובהינתן צפי ליציבות ברמת השקל, ככל שניתן לצפות ליציבות בגזרה הזו, נצפה להותרת הריבית הנוכחית על כנה בתחילת יולי. מעבר לאלה, נצפה כי הדיון הקרב על הורדת הריבית הראשונה יתמקד בהאטת הפעילות במשק, בדגש על שוק התעסוקה, ובחלקם של רכיבי השכירויות באינפלציה הכוללת".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה