השוק

נשיא התאחדות התעשיינים קורא: "להפסיק את עידן העלאות הריבית"

נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד"ר רון תומר, הגיב לפרסום מדד המחירים לצרכן שעלה בחודש מאי ב-0.2% וקרא להפסקת "עידן העלאות הריבית ואף להתחיל להתכונן להורדתה"
מערכת ice |  2
רון תומר (צילום יוסי אלוני)
מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מאי ב-0.2% כך שקצב האינפלציה השנתי עומד על 4.6%, רמה שהיא גבוהה מיעד יציבות המחירים אבל מצביעה על האטה מסוימת. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. עוד עולה מהנתונים כי עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי הפירות טריים שעלו ב- 11%, תרבות ובידור עלו ב-1.1% ודיור עלה ב-0.5%.
ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי הירקות טריים שירדו ב-2.9% ריהוט וציוד לבית והלבשה והנעלה שירדו ב-0.8%, כל אחד. מחירי שכר הדירה ללא שכירות ציבורית עלו ב-0.4%. בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מציינים כי כי בשכר הדירה החודשי, עבור השוכרים אשר חידשו חוזה, נרשמה עלייה של 3.6% ועבור השוכרים החדשים (דירות במדגם בהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של 8.6%.

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, מסר בעקבות העלייה הנמוכה של המדד כי ״המדד הנמוך מראה שיש להפסיק את עידן העלאות הריבית ואף להתחיל להתכונן להורדתה. בנוסף אנו שמחים להראות  כי בניגוד לעיסוק האובססיבי במוצרי המזון בישראל והנבואות של ה״מביני עניין״ שסעיף המזון יקפיץ את מדד מאי, המזון ( ללא פירות וירקות) לא עלה״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    האינפלציה מחקה מילארדים ראלית
    Mtlk 06/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    האינפלציה מחקה מילארדים ראלית.מסך ההון של הציבור. נכון שהוא נישאר אם אותו סכום ביד.אבל כח הקניה שלו הצטמצם. למעשה אם הייתה מרוויח 12000 אלף שקל לחודש לפני שנתים.זה כאילו אתה מרוויח ראלית היום 10000 שקל.לא לפי מדדי האינפלציה.אלה זה ההרגשה.
    סגור
  • 1.
    הוא באמת נשיא?
    מישהו 06/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם הנגיד לא היה מעלה את הריבית האנפלציה לא הייתה יורדת. הנגיד עשה את הדבר הנכון ובזמן הנכון וכך בולמים אנפלציה.
    סגור