השוק

טסלה צפויה להיות זכאית לסובסידיות פדרליות משמעותיות לעמדות טעינה

כשיצרניות רכב בארה"ב מאמצות את תקן הטעינה של טסלה, החברה צפויה ליהנות מסובסידיות ממשלתיות. המניה עלתה במעל 4%
אסף קופפר |  1
אילון מאסק (צילום Zigres /Shutterstock, פייסבוק/ אילון מאסק)
בתפנית משמעותית בתעשיית הרכב החשמלי (EV), הבית הלבן הכריז שעמדות טעינה לרכב חשמלי המשתמשות בתקעים הסטנדרטיים של טסלה יהיו זכאיות לסבסוד פדרלי, מהלך שמסמן את תפקידה המרכזי של טסלה בהתפתחות תשתיות הרכב החשמלי האמריקאית. התפתחות זו הביאה לזינוק במניית טסלה (TSLA) ב-4.1% ביום שישי, והותירה השפעה ניכרת על השוק הפיננסי.
הממשל הפדרלי קשר את טסלה לתוכניות שלה להוציא עד 7.5 מיליארד דולר על בניית עמדות טעינה מהירות חדשות על פני כ-7,500 מיילים של הכבישים המהירים העמוסים ביותר באמריקה. זו הפעם הראשונה שממשל ביידן מקשר ישירות את טסלה ליוזמה שלה לשפר את תשתית החשמל במדינה.
 ההכרזה מגיעה לאחר ההחלטות האחרונות של שתי יצרניות רכב גדולות בארה"ב, פורד מוטור (F) וג'נרל מוטורס (GM), לאמץ את מודל הטעינה של טסלה, המכונה תקן הטעינה הצפון אמריקאי (NACS). אימוץ זה הוא לא פחות מרעידת אדמה בתעשיית הטעינה, שעברה בהדרגה לעבר מערכת הטעינה המשולבת המתחרה (CCS) מגובה בסובסידיות פדרליות.
ברית זו בין שלוש ענקיות הרכב, לעומת זאת, עוררה ספקות לגבי גורלן של חברות טעינת רכבים אחרות כמו צ'רג' פוינט (CHPT), איויגו (EVGO) ובלינק צ'רג'ינג (BLNK), שמניותיהן נפלו בין 11%-13%.
בתגובה, דובר הבית הלבן, רובין פטרסון, הבטיח שהסטנדרטים של הממשל מבטיחים שטעינת EV במימון ציבורי יישאר נגיש, אמין ובמחיר סביר עבור כל הנהגים, תוך תמיכה בתחרות ותאימות עם CCS ו-NACS כאחד.
הבית הלבן שואף לכך שכל מכונית תהיה מסוגלת להשתמש בכל עמדת טעינה במימון ציבורי, מה שמגביר את הגישה לטעינה איכותית, כולל עמדות הטעינה של טסלה.
הפיתוח מסמן צעד משמעותי בתעשיית הרכבים החשמליים ויכול להוביל לכך שעמדות הסופרצ'רג'ר של טסלה יהפכו לסטנדרט בתעשייה בארצות הברית, מה שעשוי לחולל מהפכה בנוף הטעינה של הרכבים החשמליים. התפנית הדרמטית הזו מבטיחה עתיד מסקרן גם ליצרניות רכבים חשמליים קטנות יותר כמו ריביאן (RIVN) ולוסיד (LCID), שהעמדה שלהן בנוף המתפתח הזה עדיין לא ברורה.
ההחלטה של שלוש מיצרניות הרכב הגדולות בארה"ב מבטיחה שלמעלה מ-60% משוק רכבי החשמל בארה"ב יכולים כעת להשתמש ב-NACS, מה שמאותת על שינוי משמעותי בתעשייה. המהלך של טסלה לבחון את השימוש במחברי CCS עבור כלי רכב שאינם של טסלה כדי להשתמש בעמדות הטעינה שלה יכול לחזק עוד יותר את דריסת הרגל שלה ברשת הטעינה המהירה.

 מניית טסלה בחודש האחרון. עלייה של 42%. צילום מסך גוגל
טסלה גם צפויה להרוויח עכשיו הרבה יותר מעמדות הטעינה שלה ככל שיותר משתמשים יהנו מהן ועל הדרך גם לנסות ולהציע לאותם לקוחות להזמין רכב טסלה דרך אפליקציית הטעינה.
המעבר לתקן טעינה חדש צפוי לא רק להגדיר מחדש את נוף השוק אלא גם לשפר משמעותית את חווית הטעינה של הרכבים החשמליים עבור מיליוני צרכנים ברחבי ארה"ב. זהו רגע היסטורי שמדגיש את האופי הדינמי והמתפתח של תחום הרכב החשמלי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הבנתי שגם בארץ יהיה שינוי בעמדת טעינה של יפה מאוד אהבתי (ל"ת)
    Rach 06/2023/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור