השוק

דירוג מניות הבנקים: זו המניה עם התשואה הטובה ביותר במאי

הבנקים פרסמו את הדוחות הכספיים שלהם בסוף מאי והתוצאות היו לא רעות בכלל; הבנקים המשיכו להרוויח ורובם עשו את זה בדרך יפה מאוד והודיעו על דיווידנדים גבוהים מה שהביא את המשקיעים לתקן את משקל החסר שהצמידו להם בתקופה האחרונה
ניצן כהן | 
דב קוטלר, סמדר ברבר, משה לארי, אורי לוין וחנן פרידמן (צילום גדי דגון, תמר מצפי, אבשלום ששוני, יחצ, אורן דאי, shutterstock)
דירוג מניות הבנקים לחודש מאי משקף תמונה מעניינת. הכלכלה הישראלית נמצאת בדיסטרס וזה אומר שמניות הבנקים בהתאם. אם כן, דו"חות המערכת הבנקאית שפורסמו בחודש מאי גילו שאמנם הכלכלה הישראלית נמצאת בדיסטרס אבל רגע אחד לפני היא באופוריה, או סוג של אופריה.
עכשיו נסביר. באופן עקרוני שוק ההון הוא הססמוגרף של הכלכלה הריאלית ומי אם לא מניות הבנקים כדי לסמן את הכיוון הזה. לכולם ברור שהכלכלה הולכת למקום לא טוב והשאלה הגדולה עד כמה עמוק היא תידרדר וכמה מההר. דו"חות המערכת הבנקאית סימנו תיקון מסוים בהערכות של המשקיעים.

מה התיקון? אם כן, אם אנחנו לוקחים בחשבון שכרגע לפחות בבנק ישראל יושב נגיד אמיץ ומקצועי הרי שהמדרון שאנחנו נמצאים בפניו הוא חלק, אבל לא כמו שחשבנו ויהיו עוד כמה תחנות באמצע שיאפשרו לעצור את ההידרדרות וזה אומר שהמשקיעים היו ב-OVER SHOOTING על מניות הבנקים אז כשפורסמו דו"חות המערכת התברר שהמצב כרגע לפחות, אינו נורא כל-כך, הבנקים יציבים וגם אם יגיעו להפסדים הם יתקנו עם התאוששות בזירת המקרו אבל בכל מקרה, הם יציבים.
כמובן שלכל בנק יש את המאפיינים שלו. פועלים נמצא בכל מקום, מזרחי ולאומי נמצאים עמוק בתוך שוק הנדל"ן בין אם במשכנתאות (מזרחי טפחות) או קבלנים (לאומי) וכן הלאה. הבינלאומי כרגיל מתנהל בדרך שמרנית למדיי והעיניים נשואות לזהות מי שיחליף את סמדר ברבר צדיק כמנכ"ל הבנק. כך או אחרת, בהתחשב בזהות בעל השליטה בבנק, ההתנהלות בבינלאומי אמורה לשמור על יציבות ניהולית.
בדיסקונט המצב מעט שונה. הבנק ניצב כעת לפני כמה אתגרים משמעותיים. בחירה של מנכ"ל חדש, דירקטוריון חדש ומכאן יו"ר דירקטוריון חדש ואז צריך להתחיל להכין את מכירת כאל וזה אתגר בפני עצמו. כך או אחרת, העניין במערכת הבנקאית נמצא בשיאו כרגע.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה