מדדים ומחקרים

דירוג מניות הבנקים: המניה עם התשואה הטובה ביותר באפריל

מניות הבנקים התאוששו בחודש אפריל בעיקר הודות למגעים לפשרה בחקיקה המשפטית; התחושה בשוק ההון היא שככל שהחקיקה המשפטית תתעכב או לחילופין תושג פשרה, יהיו אלה הבנקים שיובילו את העליות בשוק
ניצן כהן | 
דב קוטלר, סמדר ברבר, משה לארי, אורי לוין וחנן פרידמן (צילום גדי דגון, תמר מצפי, אבשלום ששוני, יחצ, אורן דאי, shutterstock)
דירוג מניות הבנקים לחודש אפריל מתכתב עם הנחות העבודה של המוסדיים בבורסה. למעשה החשש הגדול היה מהמשך חקיקת חוקי המהפכה המשפטית מה שיביא לבריחה של כסף מישראל או לפחות להמשך הבריחה של כסף מישראל כשאם נוסיף לזה את ההנחות המקרו כלכליות ששונות מהנחות העבודה באוצר, הרי שקיבלנו מניות מדוכאות.
בחודש אפריל לקחה הקואליציה פסק זמן בכל חוקי המהפכה המשפטית בין אם לנהל מו"מ ובין אם בשל יום הזיכרון ויום העצמאות. פסק הזמן הזה נתן לשחקנים בשוק ההון את השהות לחשוב ולצייר תרחישים לכלכלה הישראלית ומכאן לעולם ההשקעות.
נזכיר כי המערכת הבנקאית היא השתקפות של המצב המקרו כלכלי ומכאן שאם אנחנו מכירים במצב המקרו הכלכלי שסבל מיציאה של כסף מישראל כמו גם מחשש שהכלכלה העולמית ואיתה הישראלית יגלשו להאטה בגלל הריבית, האינפלציה וכן הלאה, הרי שמניות הבנקים הישראלים מדוכאים יתר על המידה (אפקט החקיקה) ולכן אם מנטרלים את ההשפעה הזו, ניתן להניח, לפחות לדעת פעילים בשוק כי מניות הבנקים יגיבו ראשונות ובעוצמה ומכאן התשואות החיוביות של המערכת.
כשאנחנו מסתכלים על מניות בנק הפועלים ולאומי הרי שאנחנו יכולים להניח כי שני הבנקים האלה משקפים באופן מצרפי את מצבה של הכלכלה הישראלית ומכאן התשואות העודפות של שתי המניות האלה. בבנק דיסקונט המצב מורכב מעט וזאת בשל העובדה כי אורי לוין, המנכ"ל הצעיר והמוערך של הבנק פרש וזאת חודשים בלבד לפני שנבחר יו"ר חדש לבנק.
חוסר הוודאות הניהולי אליו גלש בנק דיסקונט בולם את המומנטום החיובי שלו ומכאן גם את המומנטום החיובי של המניה וזאת הסיבה שמניית דיסקונט הניבה את תשואת החסר (ביחס לשאר הבנקים) בחודש אפריל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה