השוק

לומברד אודייר מעריך: למרות סערת החוב - הדולר צפוי להיחלש

בעוד בתל אביב הדולר מתחזק בשיעורים ניכרים הרי שבלומברד אודייר מעריכים שמול שאר המטבעות הוא צפוי דווקא להיחלש; בבנק ההשקעות מעריכים כי הפד ישמור על רמת הריבית הנוכחית
ניצן כהן | 
הדולר יורד (צילום shutterstock)
בלומברד אודייר אומרים כי הדולר צפוי להיחלש מול האירו, הין והפרנק, אך להתחזק מול השטרלינג, הדולר הקנדי והיואן הסיני. נזכיר שמול השקל, הדולר מתחזק כבר תקופה ארוכה והוא לא צפוי להיחלש בקרוב.
סאמי שער, הכלכלן הראשי וקיראן קאוושיק אסטרטג מט"ח בבנק השוויצרי לומברד אודייר אומרים כי : "למרות סערת הבנקאות האזורית שחוותה והמשבר הפוליטי על תקרת החוב של ארה"ב, כלכלת ארה"ב נותרה חזקה ותומכת בדולר. הצרכן האמריקאי הפתיע את המשקיעים בהוצאותיו ומילא תפקיד משמעותי מאוד בהנעת הכלכלה.  בנוסף, הפד צפוי לשמור על סביבת הריבית הנוכחית עד שהאינפלציה תתאזן והמצב הכלכלי יאפשר שליטה בה, מה שתומך עוד יותר בדולר.

"מצד שני, החששות מההתאוששות הכלכלית של סין ומהצמיחה העולמית עוררו ספקות לגבי עוצמתו של הדולר. לדוגמא, הירידה האחרונה במחירי הגז הטבעי הפחיתה את יתרון הסחר בארה"ב על פני יבואני האנרגיה, והטיבה עם האירו והין היפני.
"יתרה מכך, הבנק המרכזי האירופי והבנק הלאומי של שוויץ צפויים להדק את המדיניות המוניטרית, ולצמצם את יתרונות הדולר. מטבעות מקלט כמו הין והפרנק השוויצרי עשויים לחוות תנאי אשראי הדוקים יותר ולהיות מושפעים מחששות המשקיעים לגבי מיתון בארה"ב".
באשר לתקרת החוב בארה"ב הם אומרים כי "עסקת תקרת החוב הדו-מפלגתית עשויה גם היא להפחית את הביקוש לדולר לטווח בינוני. עם זאת, הדרך לירידה בדולר עשויה להיות תנודתית כאשר השווקים מבססים את ההנחות שלהם על המדיניות המוניטרית של ארה"ב ועל צפי הצמיחה העולמית.
"בהמשך השנה הקרובה, הדולר צפוי להיחלש מול האירו, הין והפרנק, אך להתחזק מול השטרלינג, הדולר הקנדי והיואן הסיני. הדומיננטיות ארוכת הטווח של הדולר כמטבע רזרבה גלובלי מוטלת בספק, אך האלטרנטיבות עומדות בפני אתגרים בהיבטים של ביטחון, נזילות ותשואה. אמנם יש גיוון תיקי השקעות מתמשך שמרחיק מהדולר, אך הוא לא צפוי להשפיע באופן משמעותי על ביצועי הדולר, שכן תזרימי המגזר הפרטי ממלאים תפקיד משפיע יותר בהנעת המטבע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה