השוק

דירוג הסופרמרקטים: זו המניה שעשתה את התשואה הטובה באפריל

מניות קמעונאיות המזון, הסופרמרקטים, נסחרות בתנודתיות גבוהה בעיקר כי כל הענף נמצא תחת מתקפה; לא ברור אם זו הכניסה של קרפור שמערערת את הסדר הישן או הניסיונות החוזרים ונשנים להוריד את מחירי המזון; כך או אחרת זה הדירוג המלא
ניצן כהן | 
רמי לוי, איתן יוחננוף, חגי שלום, אייל רביד, אורי וטרמן (צילום יחצ, גבע טלמור, אסף לב, אלעד גוטמן)
מניות קמעונאיות המזון נסחרות בתנודתיות גבוהה בחודשים האחרונים. באופן עקרוני המניות האלה לא אמורות לסבול ממיתון כי הרי אנשים בלאו הכי ירכשו מזון ואם ניכנס להאטה כלכלית או למיתון הרי פחות אנשים ילכו למסעדות ויקנו יותר מצרכים הביתה. אז מההיבט הזה צריך לדאוג פחות.
הסוגיה השנייה המעניינת בענף הזה זו הכניסה של קרפור לישראל. אלקטרה צריכה מכניסה בימים הקרובים את קרפור לפעילות על התשתיות של רשת יינות ביתן ומגה מה שזה אומר פרישה מצוינת, מותג חזק ואם להאמין להבטחות גם המחירים יהיו טובים וזה אומר תחרות בענף שהיא תמיד טובה לצרכן, אבל לרשתות פחות.

הסוגיה השלישית בענף קמעונאות המזון היא העובדה שמחירי המזון הגבוהים בישראל נמצאים בראש הכותרות בחודשים האחרונים ואלה תמיד חדשות לא טובות לענף.
כך או אחרת, בחודש אפריל הייתה זו מניית שופרסל שתיקנה את הירידות החדות של התקופה האחרונה. שופרסל מתנהגת בצורה מעניינת. הרשת סובלת מחוסר יציבות ניהולית כבר תקופה ואיך שהוא היא מתקשה לייצב את הפעילות שלה. יחד עם זאת, מדובר ברשת הגדולה בישראל עם הפרישה הטובה בישראל מה שאומר שהרשת יכולה עם בתהליך פנימי מהיר יחסית להתאושש.
זה הדירוג המלא לחודש אפריל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה