השוק

דירוג הסופרמרקטים: זו המניה עם התשואה הטובה ביותר החודש

ענף קמעונאיות המזון הוא ענף שנמצא תחת לחץ לא פשוט. התחרות בו גדולה והיא הולכת וגדלה עד שתביע לשיא עם הכניסה של קרפור לפעילות מלאה בישראל וזה קרוב, קרוב מאוד; שופרסל עדיין מלקקת את הפצעים והסקטור נכנס כרגע לשליטה של רמי לוי, איל רביד ואיתן יוחננוף; הדירוג המלא
ניצן כהן |  1
רשתות מזון (צילום vecteezy, shutterstock)
כשאנחנו מדברים בתקופה האחרונה על קמעונאיות המזון אנחנו צריכים לקחת בחשבון שורה של פרמטרים שכולם לא עושים טוב עם החברות האלה. בראש ובראשונה אנחנו מדברים על יוקר המחיה בישראל. הציבור הפך בשנים האחרונות רגיש מאוד לנושא ולא שיש לו יותר מידי מה לעשות עם זה, אבל הוא מפעיל לחץ על קמעונאיות המזון ובכל פעם שסקר מראה שקמעונאית אחת זולה מהשניה, הוא פשוט זז לשם.
הפרמטר השני הוא התחרות ההולכת וגוברת בענף הזה שבלאו הכי נמצא בתחרות קשה מאוד. בעוד כמה זמן תיכנס קרפור לפעילות מלאה (פחות או יותר) בישראל ולפחות על פי רף הציפיות הגבוה ממנה, היא אמורה להגביר את התחרות בענף ואולי אף לחולל תחרות לא פשוטה בה.

בין אלה לאלה יש את נושא הריבית הגבוהה והאינפלציה וכאן אנחנו מדברים על ירידה צפויה בכושר הקניה של הציבור. כרגע אנחנו לא רואים את  זה אבל אם לאמץ את המחקר הכלכלי המעודכן שמדבר על  תמסורת של שנה (פחות או  יותר) מהעלאת הריבית עד שהיא מחלחלת לכלכלה הריאלית, הרי שאנחנו קרובים מאוד (או לפחות מתקרבים) לנקודה בה הלקוח יצטרך לצמצם רכישות של מוצרים פרימיום שמאופיינים ברווחיות גבוהה יותר, ולדבוק במוצרים הבסיסיים יותר ששם הרווחיות מוגבלת.
לנושא מניות הסקטור נכניס למשוואה הזו את האווירה הפחות טובה בשוק ההון כרגע וזה אומר שהמשקיעים הזרים מחפשים לצמצם חשיפה לשוק ההון המקומי ולא להגדיל אותה וזה אומר שאם בעבר כשהמשקיעים הזרים רצו להיחשף לכלכלה המקומית (והם רצו) הם עשו את זה בין היתר דרך קמעונאיות המזון.
לכל הטוב הזה אנחנו צריכים להכניס את העובדה ששופרסל, הרשת הגדולה בישראל נמצאת בתהליך של ייצוב הספינה אחרי הטלטלות הניהוליות שפקדו אותה בשנה שעברה וזה אומר שכרגע היא עסוקה בעצמה ופחות בלהחזיר מלחמה לרמי לוי, ויקטורי ויוחננוף ששולטות בעולם הדיסקאונט.
ומעל הכל, צריך לזכור שנושא החקירה של רשות התחרות בחשד לתיאומי מחירים עוד לא הסתיימה וגם היא מעיבה על הענף. אז כך או אחרת אנחנו רואים סקטור שהמניות שלו נמצאות תחת לחץ ובכל זאת, יש ביניהן מניות שהניבו בחודש האחרון תשואות לא רעות וזה הדירוג המלא.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    למה אתם לא מכניסים למשוואה את אושר עד?
    שי 04/2023/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אושר עד זה הסופר הנוח והזול בארץ
    סגור