השוק

חיים כצמן מוכר את הנכסים ברוסיה בהפסד של 544 מיליון שקל

בהתאם למשטר הסנקציות שהוטל על רוסיה וכלל סנקציות נגדיות של רוסיה נגד המערב מממש חיים כצמן את תיק הנכסים של ג'י.סיטי ברוסיה בהפסד של 544 מיליון שקל; העסקה תניב לג'י סיטי 524 מיליון שקל שישולמו מחוץ לרוסיה
ניצן כהן |  2
חיים כצמן (צילום יחצ גזית גלוב, shutterstock, pixabay)
איש העסקים חיים כצמן ממשיך במסע מימוש הנכסים של ג'יסיטי והפעם הוא עושה את המהלך שנראה לפחות מתבקש וזה מימוש תיק הנכסים ברוסיה. תיק הנכסים של ג'יסיטי ברוסיה כולל 7 נכסים. מימוש הנכסים יניב לג'יסיטי הפסדים של 544 מיליון שקל אך במקביל יניבו לה תזרים של 524 מיליון שקל.
הרבה מים עברו בנהר מאז החליט חיים כצמן לצמצם את מצבת החובות של ג'יסיטי וכאן עלתה השאלה מה יהיה גורלם של הנכסים ברוסיה שנחשבים לנכסים איכותיים במצב בו המלחמה נבין רוסיה לאוקראינה נמשכת, המערב מחריף את הסנקציות ע לרוסיה וזו בתגובה מחריפה את הסנקציות על המערב כשבאמצע נמצאים משקיעים ונכסים וכן הלאה.
אם כן, ברור היה שלאור המצב שנוצר חיים כצמן צריך לפעול לממש את הנכסים ברוסיה ולו לפני שיהיה רע יותר וכאן הוא עשה את הדבר הנכון.
התמורה בגין מכירת הנכסים תועבר לג'יסיטי בהתאם לחוק הבינלאומי מחוץ לרוסיה ומדובר על סכום לא מבוטל של 524 מיליון שקל. במקביל בשל מדיניות הסנקציות של רוסיה על המערב, המכירה מתבצעת בהפסד של 544 מיליון שקל (בספרים).
חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל ג'י סיטי: "יציאה מלאה מרוסיה היא צעד משמעותי מאוד ביישום התכנית האסטרטגית שלנו לקיצור מוטת השליטה שלנו ולמיקוד בערים מרכזיות צפופות אוכלוסין תוך טיוב תיק הנכסים, כמו גם סיום החשיפה שלנו לכלכלה הרוסית הסובלת מאי וודאות. מכירה זו תייצר לנו תזרים מזומנים חופשי נוסף שישמש אותנו לצורך הקטנת החוב הפיננסי בחברה, תקטין עלויות ותסייע במיקוד מאמצינו להשבחת וקידום נכסינו האחרים במרכזים המטרופוליטניים בהם אנו מרוכזים. אנו ממשיכים לפעול למכירת נכסים נוספים שאינם נכסי ליבה וכפי שדיווחנו לאחרונה אנו נמצאים בעיצומו של משא ומתן מתקדם למכירת שני נכסים נוספים באירופה ובברזיל בהיקף של כ- 850 מיליון שקל נוספים."
לציין כי מחודש אוקטובר 2022 התקשרה החברה בהסכמים מחייבים למכירת נכסים בהיקף של כ- 2 מיליארד שקל והיא ממשיכה להתקדם בהתאם לתכנית מימוש הנכסים שפרסמה. לרבות, ניהול משא ומתן מתקדם מאוד למכירת שני נכסים נוספים של ג'י אירופה וגזית ברזיל בהיקף נוסף של כ- 850 מיליון שקל.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    קיבל הצעה ללא יכולת סירוב .
    לילי 04/2023/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הקונה קיבל הלוואה 50 אחוז מערך ה נכסים מבנק . כך שלקונה לא נדרש הון.
    סגור
  • 1.
    כצמן
    אור 04/2023/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לפני שנים ,בראיון עתונאי זכור לי שאמר שהוא לעולם לא ישקיע במדינה לא דמוקרטית ,או בלשונו שיש סיכויי לראות טנקים ברחובות, מה אם כן קרה ששינה את דעתו? מאכזב!!!
    סגור