השוק

רמי לוי וסופרמרקטים נוספים יוצאים למלחמה: יקבלו הקלות כמו קארפור?

בכירי איגוד לשכת המסחר ובכירי הקמעונאים בישראל: "לא נאפשר להפלות לרעה את המגזר העסקי המקומי. רק הורדת רגולציה ובירוקרטיה על כלל היבואנים והרשתות תוכל לתרום באמת להורדת יוקר המחייה", אוריאל לין: "הזכות לתחרות בתנאים שווים היא זכות מוחלטת"
מערכת ice |  4
רמי לוי שיווק השקמה (צילום יחצ)
בכנס שהתקיים (שלישי) באיגוד לשכות המסחר השתתפו רמי לוי, איתן יוחננוף, שחר תורג'מן, יו"ר דירקטוריון קבוצת בריל, מאיר קלוגהפט, מנכ"ל שחק נא וסגן נשיא הלשכה, שלום נעמן, מנכ"ל מחסני השוק, עידן גורן, מנכ"ל אושר עד, גלעד ראוך (דקטלון) ועוד.
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר פתח את הכינוס: "אנחנו מאמצים ותומכים במתווה החדש של משרד הכלכלה שנועד להקל על היבוא אבל מתווה זה חייב לחול על כלל המגזר העסקי. כל מהלך שמשמעותו אפליה לרעה של המגזר העסקי המקומי, לעומת הזרים, הוא פסול. הזכות לתחרות בתנאים שווים היא זכות מוחלטת".
בשבוע שעבר פרסם משרד הכלכלה מתווה להקלה על יוקר המחיה ולפיו יינתנו הקלות רגולטוריות בייבוא מאות מוצרים שונים על ידי רשתות זרות חדשות שיכנסו לפעילות בישראל. על פי המתווה, רשתות הפועלות במדינות מפותחות יוכלו למכור בארץ מגוון רחב של מוצרים, כשהם פטורים מנטל רגולטורי ובירוקרטי שמחייב שמירת תעודת בדיקה לדגם, הגשת בקשות מפורטות מדי משלוח, תשלום על בדיקת הבקשות ואבדן זמן בהמתנה לבדיקת הבקשות.
בין השאר מדובר בהקלות על יבוא כלי אוכל ושתיה, מיטות לתינוקות, עגלות ילדים, ציוד אלקטרוני ומוצרי חשמל ביתיים, צעצועים לילדים מעל גיל 3, חומרי ניקוי, כלי עבודה חשמליים ועוד. זאת כאשר אותם מוצרים המיובאים ע"י יבואנים ישראלים ממשיכים להידרש לנטל העודף שהרשתות הזרות פטורות ממנו.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    חזירים
    מולייר 04/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מגיע לחזירים הטבות הרי מפאת החזירות שלכם מגיעים לפה חברות זרות אז אל תתבכינו לנו שזה פוגע בכם .
    סגור
  • 2.
    מהפכה משפטית
    יוסי 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    רמי לוי רוצה סעד מבית המשפט. ביביסט עלוב
    סגור
  • 1.
    למה שניר ברקת ואמנון מרחב יתנופטור לתאגיד זר ענקי?
    יהודי 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ועוד על חשבון הסוחרים המקומיים? הרי ניר ברקת הצהיר שהוא רוצה להילחם ברגולציה, והנה הוא פועל ההפך: מכביד את הרגולציה על המקומיים ומאפשר תחרות לא הוגנת לטובת תאגיד אירופאי זר עתיר כוח ומזומנים. מעניין למה? מישהו חושב על שוחד? לא, לא יכול להיות! מה פתאום???
    סגור
  • הלוואי שיתנו פטור ותהיה תחרות
    אבי 04/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עד שלא תהיה תחרות לא ירדו המחירים . האם רמי לוי ויתר המתחרים בשוק הורידו מחירים כשקבלו הטבות כאלו ואחרות ? אולי באופן זמני הורידו מחירים ולאחר מכן העלו מעל ומעבר בשם התייקרות עלויות הייצור .
    סגור