מדדים ומחקרים

הקניות בסופרמרקט עומדות לצנוח? התשובה שצריכה להדאיג את הרשתות

סקר צרכנים: 36% יצמצמו קניות של מוצרי קיץ לעומת 2022, כ-79% מהצרכנים מעידים שהם נוהגים לבדוק מחירים באונליין בעת ביקור בחנות כדי לוודא שהמחיר הנדרש אינו גבוה מדי ושהם אינם מפספסים מבצעים ברשת
מערכת ice |  1
איפה הסל הזול ביותר (צילום pexels פלש 90)
ההאטה הכלכלית העולמית משפיעה על תוכניות הרכישה של צרכנים לקראת הקיץ הקרוב, כך עולה ממחקר שערכה חברת הסטארט-אפ Optimove בקרב 400 נשים וגברים. מהסקר עולה שאמון הצרכנים בכלכלה בירידה ותקציב הקניות שלהם קטן לעומת 2022. 47% מהנשאלים הביעו חוסר אמון במצב הכלכלה ו-36% מתכוונים לצמצם את רכישות הבגדים, בגדי ים ומוצרים אחרים לעומת קיץ 2022. 42% מתכוונים להוציא אותו סכום כסף כמו בשנה שעברה ואילו 22% מתכננים דווקא להגדיל השנה את הוצאותיהם.
הסקר גילה ש-11% מהצרכנים מקדימים ומזמינים בגדי קיץ, בגדי ים, מגבות חוף, גריל ואביזרים לגינה, מוצרי יופי והגנה על העור כבר בחודשים ינואר ופברואר כשהחורף עדין בשיאו. בחודש אפריל מגיעות המכירות של מוצרי הקיץ לשיאן עם 32% שמבצעים את הרכישות הראשונות בחודש זה ורק 12% עושים את הקניות הראשונות של המוצרים הקיציים בחודשים יוני-אוגוסט.
קרוב למחצית מהמשתתפים, 47%, מפצלים את הקניות בין החנויות הפיזיות לאונליין, 29% רוכשים בחנויות בלבד ואילו 24% עורכים את כל הקניות של מוצרי הקיץ באינטרנט. חריג בתחום זה הוא ענף התיירות שבו 91% מההזמנות הן אונליין ורק 9% באמצעות סוכן נסיעות.
לדברי פיני יקואל, מנכ"ל ומייסד אופטימוב: "המשמעות של תוצאות הסקר היא שקמעונאים יצטרכו להתאמץ הרבה יותר בקיץ הקרוב כדי להניע את הצרכנים לבצע רכישות. הדרך לעשות זאת היא על ידי שימוש חכם בדאטה כדי לייצר תקשורת שיווקית ששמה דגש על פרסונליזציה ורלבנטיות של המסר לחיי הלקוחות, רצונותיהם והעדפותיהם. מי שמחכה עם פרסום מוצרי קיץ עד לתחילת העונה מפספס קונים רבים שלמדו להיערך ולקנות מראש את מה שנחוץ להם לעונה החמה. תוצאות הסקר מראות ש-42% מהנסקרים לא קיבלו אף מסר שיווקי שנוגע לקניית מוצרי קיץ עד לסוף חודש מרץ, אף שרבים מהם כבר ביצעו הזמנות והצטיידו בבגדים ובמוצרים הנחוצים להם".
79% מהצרכנים העידו שהם נוהגים לבדוק מחירים באתרים אונליין בעת ביקור בחנות פיזית כדי לוודא שהמחיר המבוקש מהם בחנות אינו גבוה מדי ושהם לא מפספסים מבצעים טובים יותר באינטרנט. 18% אמרו שהם עושים זאת לעיתים נדירות, ורק 3% מהנשאלים אמרו שהם לעולם לא יבדקו מחיר באונליין בעת ביקור בחנות.
52% ממשתתפי הסקר ציינו שהמייל הוא האמצעי המועדף עליהם כדי לקבל מידע על הצעות שיווקיות ומבצעים מחברות שמעניינות אותם ושהם עוקבים אחריהן. 33% באמצעות מודעות באתרים, במובייל או ברשתות חברתיות, 9% במסרונים ואילו 6% לא רוצים לקבל אף מסר שיווקי.
אופטימוב פיתחה פלטפורמה המשרתת 500 חברות בתחומי הקמעונאות, ספורט, גיימינג, איקומרס, תקשורת ושירותים פיננסיים בניהול אסטרטגיות שיווק CRM ללקוחות קיימים בקנה מידה רחב ולבצע התאמה אישית של אלפי קמפיינים למאות פלחי לקוחות בעלי מאפיינים דומים עם מסר מדויק, תזמון ושימוש בערוץ השיווקי האופטימלי.
אופטימוב מיישמת פתרון מבוסס בינה מלאכותית הקובע באופן עצמאי, בהתבסס על דאטה רחבה, מהו המסר הבא הנכון ביותר לכל לקוח ולקוח, ומייתר את הצורך במיפוי ידני של מסרים אלו. הפלטפורמה משמשת כיום למשלוח של יותר מ-81 מיליארד הודעות מותאמות אישית בכל שנה, ומסייעות למותגים וחברות להגדיל את הרווח הנקי והממוצע מלקוחותיהם לאורך מערכת היחסים שלהם עם החברה ביותר מ-33%. החברה נוסדה בשנת 2009 ומונה כיום 440 עובדים במרכז הפיתוח בישראל ובמשרדים בארה"ב ובאירופה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    העתיד במשלוחים הדיגטלים
    Mtlk 04/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים אומנם צריכים להצטייד במזון/שתיה/ועוד..אבל כשיש אפשרות להכין רשימה בבית ולקבל את המוצרים לדלת.אז זה שווה. לחניות זה גם טוב.כי זה לא רק מעלה פדיון.ןמוריד את כמות הסחורה שלא משולמת.אלה גם מאפשר להשיג סניפים באיזורים שיש בהם פחות כסף עלות על שכירות.ובעתיד אולי בכלל באיזורי תעשיה שלא יחייבו עיצוב וסידור יקר של מדפים.ואם נלך יותר רחוק.יוכלו לעבוד ב 3 משמרות לאורך כל היום.ככה שאם תסכים לקבל בעתיד משלוח גם בעשר בלילה או 11 בלילה גם תוכל.חוץ מהמהלך היום.ולאנשים עובדים זה יכול לפעמים להתאים.ככה שיהיה משמרות יום ומשמרות לילה. היתרון של משמרות לילה ענקי. קודם לא חם.דבר שני הכבישים ריקים.דבר שלישי אנשים לרוב בבתים.דבר רביעי יש הרבה אנשים שערים דווקא הלילה.דבר אחרון.שימוש במשאבים לאורך זמן רב יותר.וקהל נוסף של עובדים אפשרים לדוגמה סטודנטים. רשתות שישארו מאחור יפסדו קהל. אומנם יש מי שלא יעז לוותר על החברה של להסתובב בחנות עם עגלה.אבל לדעתי הרבה מאסו בזה ומעדיפים לחסוך זמן של הליך הקניה ולעבור לשירות משלוחים כולל ליקוט
    סגור