כסף וצרכנות

קניתם מכשיר חשמלי חדש? זה מה שאתם זכאים לקבל ע"פ חוק

החוק לטיפול סביבתי בציוד חשמלי ואלקטרוני ובסוללות קובע כי העסק שממנו קניתם מוצר חשמלי או אלקטרוני חייב להציע לכם לפנות מביתכם בלא תשלום את המכשיר הישן – בתנאי שהוא בכמות או במשקל הדומים למוצר שקניתם
מערכת ice | 
מקרר-אילוסטרציה (צילום freepik)
במקרה וקניתם מוצר חשמלי חדש, מגיע לכם על פי חוק פינוי חינם של המוצר הישן בעת הקנייה או בעת קבלת המוצר שקניתם. על פי החוק, העסק אחראי ליידע אתכם בדבר האפשרות לפַנות מביתכם בלא תשלום את המוצר הישן, ובלבד שמדובר במוצר שנועד לשימוש דומה ובכמות ובמשקל דומים, כפוף למפורט בחוק. החוק חל על מוצרים קטנים כגדולים.
על פי ההנחיות של המשרד להגנת הסביבה, לפני הפינוי דאגו לפנות את המוצר מכל תכולה, נתקו אותו מכל חיבור כגון חשמל, גז ומים או חפצים. ודאו שיש מעבר חופשי לכניסה לבניין או לחצר ושלא נדרש לשם כך פירוק כלשהו. ציוד יפונה רק כשהוא שלם ולא פורקו ממנו חלקים.
תשלום בעד פינוי חריג
אם נדרש פינוי חריג, יוכל העסק לדרוש תשלום בעד הפינוי – באישור מראש בלבד במעמד הקנייה.
לדוגמה, אם המכשיר הישן נמצא בקומה שלישית ומעלה בבניין בלא מעלית; אי אפשר להשתמש במעלית להורדת המכשיר הישן; הובלת המוצר החדש נעשית באמצעות מנוף; לצורך הפינוי נדרש פירוק של חלק מהמכשיר, למשל, פירוק דלת של מקרר. 

למי מוסרים מוצרים ישנים?
אם לא קניתם שום מוצר חדש, ואתם מבקשים להשליך מוצר ישן, בררו במוקד העירוני מהן אפשרויות המסירה או היכנסו לאתרי האינטרנט של תאגידי המחזור המורשים תאגיד מ.א.י. או תאגיד אקומיוניטי.
המשרד להגנת הסביבה מוסיף כי פסולת אלקטרונית נחשבת פסולת מזהמת. כאשר היא מושלכת בשטח פתוח, חומרים רעילים עלולים לחלחל אל הקרקע ואל מקורות מים, לזהם את האוויר ולפגוע בסביבה ובבריאות.
פסולת אלקטרונית מורכבת משלל חומרים כגון ברזל, פלדה ופלסטיק ומחומרים שהשפעתם רעה על הסביבה דוגמת מתכות כבדות, מעכבי בעירה וגזי חממה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה