השוק

בהתאם לתחזיות: האינפלציה ממשיכה לעלות, המדד עלה ב-0.4%

בהתאם לתחזיות המוקדמות עלה מדד המחירים לצרכן בחודש מרץ ב-0.4% וזאת בעוד התחזיות המוקדמות היו שהמדד יעלה בטווחים של 0.3% עד 0.5%; האינפלציה עולה בקצב שנתי של 5%
ניצן כהן | 
מניות (צילום vecteezy)
מדד המחירים לצרכן עלה בחודש מרץ ב-0.4% בהתאם  לתחזיות המוקדמות שהעריכו כי המדד יעלה בטווח של 0.3% עד 0.5%. קצב האינפלציה השנתי עומד על 5%, עדיין גבוה מיעדי יציבות המחירים.
מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי עליות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי ההלבשה והנעלה שעלו ב-4.1%, תרבות ובידור שעלו ב-0.9% ודיור שעלה ב- 0.6%. ירידות מחירים בולטות נרשמו בסעיפי: הפירות הטריים שירד ב-2.8% וריהוט וחומרים ומוצרים לתחזוקת משק הבית שירדו ב-1.6%.
 
סעיף שכר דירה ללא שכירות ציבורית עלה ב-0.5%.
יצוין כי בשכר הדירה החודשי, עבור השוכרים אשר חידשו חוזה נרשמה עליה של כ-4.2% ועבור שוכרים חדשים (דירות במדגם שבהן הייתה תחלופת שוכר) נרשמה עלייה של כ-7.2%.
יש לציין כי אמנןם קצב האינפלציה השנתי מתמתן אבל אנחנו עדיין נמצאים ברמות אינפלציה גבוהות שיחייבו תגובה של בנק ישראל. צריך לזכור שכרגע מה שמתחילים לראות זה את העלאות הריבית הקודמות שמתחילות לחלחל לכלכלה הריאלית אבל עדיין, הדולר מתחזק בשיעור ניכר מול השקל וכך גם שאר המטבעות שמרכיבות את הסל הישראלי וזה אומר לחץ אינפלציוני שצריך לנטרל באמצעות כלים מוניטריים, כרגע לפחות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה