השוק

מגדל אחזקות מסכמת את 2022: הפסידה כ-468 מיליון שקל

קבוצת הביטוח והפיננסים מגדל אחזקות מפרסמת את תוצאותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2022 כולה והשורה התחתונה כואבת - הפסד כולל של כ-468 מיליון שקל וזאת לעומת רווח של כ-1,730 מיליון שקל אשתקד
מערכת ice | 
רונן אגסי (צילום אורן דאי)
קבוצת הביטוח והפיננסים מגדל אחזקות מדווחת היום (שני) על תוצאותיה ברבעון הרביעי ולשנת 2022. את השנה מסכמת מגדל בהפסד כולל של כ-468 מיליון שקל וזאת לעומת רווח של כ-1,730 מיליון שקל ב-2021.
ההפסד הכולל בתקופה המדווחת הושפע משני אירועים עיקריים: ירידות שערים חדות בשוקי ההון, הן בשערי האג"ח והן במדדי המניות בארץ ובעולם, אשר בעקבותיהם נרשמה תרומת השקעות שלילית בסך כולל של כ-3.7 מיליארד שקל לפני מס, ומיישום חוזר לוחות התמותה של הממונה של שוק ההון, ביטוח וחסכון אשר הביא לגידול בהתחייבויות הביטוחיות בביטוח חיים בסך של כ-0.9 מיליארד שקל לפני מס.

ברבעון הרביעי של השנה, נרשם רווח כולל של כ-388 מיליון שקל, לעומת רווח כולל בסך של כ-747 שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הכולל ברבעון המדווח הושפע בעיקר משיפור ברווח החיתומי בביטוח ככלי ומקיטון בהתחייבויות הביטוחיות על רקע עליית הריבית בסך כ-0.6 מיליארד שקל לפני מס וקוזז כתוצאה מהמשך ירידות השערים בשוקי ההון, אשר הובילו לתרומת השקעות שלילית בסך של כ-0.2 מיליארד לפני מס.
הפרמיות ברוטו ודמי הגמולים בתקופה המדווחת הסתכמו בכ-25.7 מיליארד שקל, עלייה של כ-6% לעומת אשתקד, שהתבטאה בכל תחומי הפעילות.
מנכ"ל מגדל ביטוח, רונן אגסי, מסר: "אנו מסכמים שנה של תנודות בשווקים הפיננסים אשר השפיעו באופן ניכר על רווחיות החברה. במהלך הרבעון הרביעי, תמורות בסביבה הכלכלית וירידות בשוק ההון המשיכו להוות אתגר לחברה, כמנהלת תיק נכסים ארוך הטווח מהגדולים בישראל. עם זאת, הצגנו צמיחה בקווי העסקים ואנו ממשיכים להתמקד בהגדלת המכירות תוך ניהול תמהיל המוצרים, יכולות החיתום והשליטה בהוצאות".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה