השוק

לידר שוקי הון: אם הדולר ימשיך להתחזק - הריבית תעלה ב-0.5%

הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון, יונתן כץ, מעריך היום שבמידה והדולר ימשיך להתחזק הרי שבנק ישראל עשוי להעלות את הריבית ב-0.5%; נכון להיום, בהנחה של התייצבות של הדולר ברמה הנוכחית, הריבית תעלה ב-0.25%
ניצן כהן |  1
יונתן כץ (צילום צביקה דור, shutterstock, פלאש 90)
הכלכלן הראשי של בית ההשקעות לידר שוקי הון, יונתן כץ, מעריך היום שנכון לרגע זה (בדגש על רגע זה) הרי שבנק ישראל יעלה את הריבית בישיבה הקרובה ב-0.25%. יחד עם זאת, בתרחיש לא מופרך של התחזקות הדולר הרי שבנק ישראל יגיב בהעלאת ריבית של 0.5%.
נזכיר כי כרגע התמסורת של הדולר מול השקל הוא של 10 אגורות ונסביר לרגע את הדברים. באופן עקרוני החשש מההשלכות של המהפכה המשפטית גורמת לדולר להיחסר סביב רמות של 3.7 שקל. בתרחיש בו המהפכה המשפטית מתפוגגת מחיינו והופכת לחלום רחוב, הדולר צפוי להיחסר סביב ה-3.6 שקל לדולר. נזכיר כי הדולר, בשיקלול זרמי המקרו, אמור להיחסר סביב ה-3.5 שקל.

נעמיק את ההסבר. אם לוקחים בחשבון את זרמי הדולרים מישראל החוצה ומחו"ל לתוך הכלכלה הישראלית הרי ששער הדולר הנגזר מהם מדבר על 3.5 שקל. המהפכה המשפטית כשהייתה עוד שמועה רחוקה הביאה את הדולר להתחזק לרמה של 3.6 שקל ומהרגע שהשמועה הרחוקה הפכה לסערה שמתרגשת על ישראל, ה דולר זינק ל-3.7 שקל והנתונים האלה משמעותיים להתפתחות האינפלציונית בישראל.
יונתן כץ מעריך שבהינתן שהמהפכה המשפטית מתפוגגת מחיינו הרי שבנק ישראל יעלה את הריבית ב-0.25% אבל בהינתן שהמהפכה הזו חוזרת להיות מציאות של סערה מתרגשת, הרי שהריבית תעלה ב-0.5% מעבר לכך - שאלוהים יעזור.
כץ מעריך עוד כי בהינתן הנתונים שיש לנו כרגע, מדד המחירים לצרכן יעלה בחודש מרץ ב-0.5%, בחודש אפריל תעלה האינפלציה ב-0.6% ובחודש מאי המדד יעלה ב-0.7%. בשיקלול הנתונים הרי שבהינתן שהמהפכה המשפטית לא תהפוך למציאות הרי שהאינפלציה בטווח של 12 חודשים קדימה תנוע סביב ה-3.1%, בהינתן שינוי בהערכות האלה, הדולר עלול להתחזק ולמשוך את האינפלציה דרגה אחת מעל ההערכה הזו.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פסימי בהתאם לדעותיו הפוליטיות (ל"ת)
    פרשנות 03/2023/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור