השוק

על רקע רכישת קרדיט סוויס: מניות UBS וקרדיט סוויס קורסות

יממה לאחר שדווח כי UBS רוכשים את קרדיט סוויס, מניות שני הבנקים רושמות נפילה במדד ה-Stoxx 600 הפאן-אירופי, 10% ו-60% בהתאמה
מערכת ice | 
קרדיט סוויס (צילום shutterstock)
מניות קרדיט סוויס ו-UBS פתחו את השבוע היום (שני) בהפסדים במדד ה-Stoxx 600 הפאן אירופי, זמן קצר לאחר שב-UBS הבטיחו חילוץ חירום של 3.2 מיליארד דולר לקרדיט סוויס. מניית קרדיט סוויס קרס ב-60%, בעוד מניית UBS נסחרה בירידה של 10%.
הירידות מגיעות זמן קצר לאחר ש-UBS הסכימה לרכוש את קרדיט סוויס במאמץ לבלום את הסיכון להידבקות המערכת הבנקאית העולמית כולה. הרשויות והרגולטורים בשוויץ עזרו להקל על העסקה.

גודלה של קרדיט סוויס הדאיג את המערכת הבנקאית, וכך גם טביעת הרגל הגלובלית שלה בהתחשב במספר החברות בנות הבינלאומיות שלה. המאזן של הבנק בן ה-167 הוא בערך פי שניים מזה של ליהמן ברדרס שקרס ב-2008. נכון לסוף 2022 המאזן עמד על 530 מיליארד פרנק שוויצרי.
יו"ר הבנק, קולם קלהר, אמר כי הרכישה "אטרקטיבית עבור בעלי המניות של UBS אך הבהיר כי "מבחינת קרדיט סוויס, מדובר בחילוץ חירום. בנינו עסקה שתשמר את הערך שנותר בעסק תוך הגבלת חשיפת החיסרון שלנו", הוסיף בהצהרה. "רכישת היכולות של קרדיט סוויס בתחום העושר, ניהול הנהכסים והבנקאות האוניברסלית השוויצרית תגביר את האסטרטגיה של UBS להרחיב את עסקי ההון שלה".
ניל שירינג, כלכלן ראשי בקבוצת Capital Economics, אמר כי השתלטות מוחלטת על קרדיט סוויס אולי הייתה הדרך הטובה ביותר לשים קץ לספקות לגבי הכדאיות שלו כעסק, אבל "השטן יהיה בפרטים", של הסכם הרכישה של UBS.
"נושא אחד הוא שהמחיר המדווח של 3.25 מיליארד דולר שווה לכ-4% מהערך בספרים, וכ-10% משווי השוק של קרדיט סוויס בתחילת השנה", הדגיש שירינג. "זה מצביע על כך שחלק ניכר מנכסי קרדיט סוויס בשווי 570 מיליארד דולר עלולים להיפגע או להיתפס כעל סיכון להיפגע. זה יכול לעורר ריצוד מחודש בנוגע ליציבות הבנקים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה