השוק

מיזוג או קריסה: גורלו של קרדיט סוויס יוכרע ביממה הקרובה

הרגולטורים בשוויץ עובדים נגד השעון כדי לקדם את עסקת המיזוג של קרדיט סוויס עם UBS. בינתיים מניות הבנק צונחות והלקוחות המפוחדים בורחים
מערכת ice | 
בנק קרדיט סוויס (צילום shutterstock)
הבנק הלאומי השוויצרי קרדיט סוויס והרגולטור השוויצרי FINMA אמרו לעמיתיהם הבינלאומיים שהם רואים בעסקת מיזוג עם UBS הדרך היחידה למנוע קריסת אמון בקרדיט סוויס, כך דיווח הפייננשל טיימס היום (שבת).
UBS, קרדיט סוויס ורגולטורים מרכזיים ממהרים לסיים עסקה על מיזוג שני הבנקים השוויצריים כבר במוצאי שבת, כך דיווח ה-FT, תוך ציטוט של אנשים שמכירים את הנושא.
רויטרס דיווחה מוקדם יותר כי UBS נכנסת ללחץ מצד הרשויות בשוויץ לבצע השתלטות על המתחרה המקומית כדי להשתלט על סערת השוק סביב קרדיט סוויס. התוכנית עשויה לגרום לממשלת שוויץ למצוא את עצמה מציעה ערבות נגד הסיכונים הכרוכים בכך, בעוד שהעסקים השוויצרים של קרדיט סוויס עלולים להיכנס לסחרור.
משקיעים ולקוחות משכו את כספם מקרדיט סוויס במהלך הימים האחרונים, כאשר סערה שטפה את תעשיית הבנקאות העולמית בעקבות קריסת שני בנקים גדולים בארה"ב. מניות הבנק איבדו 25% במהלך השבוע, למרות הלוואת חירום של 54 מיליארד דולר מהבנק הלאומי השוויצרי. מחיר החוזים הפיננסיים שנועדו להגן על המשקיעים מפני הפסדים אפשריים על איגרות החוב שלה זינק לרמות שיא.
יותר מ-450 מיליון דולר נמשכו מקרנות אירופיות וארה"ב המנוהלות על ידי הבנק בין שני לרביעי, לפי מורנינגסטאר.
חבל ההצלה מהבנק המרכזי של שוויץ, שהוכרז בשעת לילה מאוחרת ביום רביעי לאחר שהמניה קרסה לשפל חדש, נתן לבנק מרווח נשימה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה