השוק

קרדיט סוויס בבשורות טובות: יקבלו הלוואה של 54 מיליארד דולר

הבנק המרכזי של שוויץ אישר לבנק קרדיט סוויס כי ילווה עד 54 מיליארד דולר לבנק וזאת על מנת לחזק את הנזילות ואמון המשקיעים בבנק
מערכת ice |  1
בנק קרדיט סוויס (צילום shutterstock)
בנק קרדיט סוויס הודיע היום (חמישי) כי ילווה עד 54 מיליארד דולר מהבנק המרכזי של שוויץ כדי לחזק את הנזילות ואת אמון המשקיעים לאחר שצניחה במניותיה העצימה את החששות מפני משבר פיננסי עולמי.
ההודעה של הבנק השוויצרי כבר הספיקה לסייע לבלום מכירות כבדות בשווקים הפיננסיים בסחר הבוקר באסיה.
בהודעת קרדיט סוויס כי תממש אופציה ללוות מהבנק המרכזי עד 54 מיליארד דולר וזאת לאחר הבטחות של הרשויות בשוויץ כי קרדיט סוויס ב"דרישות ההון והנזילות המוטלות על בנקים בעלי חשיבות מערכתית" וכי היא יכולה לקבל הלוואה במידת הצורך.

קרדיט סוויס הוא הבנק העולמי הראשון שקיבל חבל הצלה מאז המשבר הפיננסי של 2008 ובעיותיו עוררו ספקות רציניים אם הבנקים המרכזיים יצליחו לקיים את מאבקם באינפלציה באמצעות העלאות ריבית אגרסיביות.
"זה כן עוזר. זה מסיר סיכון מידי, אבל זה מעמת אותנו עם בחירה אחרת. ככל שנעשה זאת יותר, ככל שנקהה את המדיניות המוניטרית, כך נצטרך לחיות יותר עם אינפלציה גבוהה יותר", אמר דמיאן בואי, אסטרטג מניות ראשי ב-Barrenjoey בסידני לרויטרס. "האם חילוץ משפר את המצב? מצד אחד, אתה מסיר מקור של סיכון לשווקים המהווה סכנה ברורה ונוכחת. מצד שני, אנחנו מזינים את הפרדיגמה הזו של המדיניות המוניטרית המתקפלת בתוך עצמה".
מנכ"ל קרדיט סוויס, אולריך קורנר, ביקש אתמול להרגיע את המשקיעים לגבי הנזילות החזקה של המלווה. "ההון שלנו, בסיס הנזילות שלנו מאוד מאוד חזק", מסר קורנר. "אנחנו ממלאים את כל הדרישות הרגולטוריות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לתת לעשירים במקום כסף על חשבון כולם.
    צחי, (משפחה בשוויץ). 03/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המדינה מבזבזת הון עתק כדי לחזק את בעלי המניות והפקדונות של הבנק (שרבים מהם תושבים מחוץ למדינה). כספי המיסים של שוויץ מבוזבזים על זה במקום רווחת התושבים.
    סגור