השוק

הבנקים הגדולים מגבשים מתווה סיוע לפירסט ריפבליק בנק

דיווח בוול סטריט ג'ורנל מעלה כי JP מורגן, מורגן סטנלי ועוד מספר בנקים מנהלים מגעים להזרמן כסף לפירסט ריפבליק בנק שהמניה שלו צוללת בניו יורק ב-23%; מניות JP מורגן ומורגן סטנלי נסחרות ביציבות
ניצן כהן |  1
ג'יי.פי. מורגן (צילום shutterstock)
החשש מאפקט הדבקה במערכת הבנקאית העולמית גורם לבנקים הגדולים במערכת לבחון אפשרויות להכניס יד לכיס ולסייע לבנקים קאנים יותר. היום זה סיפורו של פירסט ריפבליק בנק שהמניה שלו צוללת ב-23% מתוך חשש שהבנק לא יוכל לעמוד בהתחייבויות שלו, קרי יקרוס.
בכלכלה העולמית זוכרים היטב את קריסת ליהמן ברדרס ואת אפקט ההדבקה שלו שטילטל את הכלכלה העולמית ב-2008. בשונה מהמצב אז (ואולי לא כל כך שונה) המצב במערכת הבנקאית העולמית מוזר מעט. מחד בנק כמו SVB שקרס היה בנק שהנכסים שלו טובים.

בסך הכל הוא בעודף נכסים על התחייבויות אלא שניהול הסיכונים שלו היה לקוי וגרם לכך שהבנק לא התכסה בנכסים מקבילים להתחייבויות שלו. כלומר, לבנק היו נכסים אבל הכסף מהם אמור להגיע בשלבים מאוחרים יותר בעוד ההתחייבויות שלו או עיקרן היו לטווחים קצרים יותר.
התההליך ב-SVB היה יותר מעולמות ניהול תזרים המזומנים מאשר קריסה של לקוחות או היעדר בטוחות מספיקות. בקרדיט סוויס הבעיה היא מסוג שונה ונובעת יותר משורה של שערורייות בהן נקשר הבנק ולמעשה בעיות קשות שנמשכות כבר עשור ללא תהליך של "ניקוי אורוות".
החשש הגדול בכלכלה העולמית היא מאובדן אמון של הציבור המערכת מה שעלול לייצר לחץ אצל הלקוחות לרוץ לבנק ולבקש את הכסף וזה אומר שאם המערכת לא תשדר יציבות ותיקח אחריות על עצמה הרי שהרגולטורים ברחבי העולם יעשו את זה וזה אומר מצב לא בריא לכלכלה העולמית.
לא ברור כרגע מה קורה לפירסט ריפבליק בנק אבל לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל הרי שהבנק שוקל לצאת לגיוס הון והבנקים הגדולים שוקלים להזרים להנפקה כזו, ככל שצא לפועל, כסף ובכך לייצב ב אותו. לפי הדיווח, השיחות בין JP מורגן, מורגן סטנלי ועוד בנקים גדולים הם שוקלים שורה של פעולות לייצב את הבנק ומכאן גם בנקים קטנים אחרים כשלא ניתן להוציא מכלל אפשרות שהם יחליטו בסוף לא לחלץ בנקים אחרים אלא לתת לממשל הפדרלי לעשות את זה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בועה ענקית
    האמיתי 03/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הבנקים באמריקה כמו הכלכלה שם בבלון חמצן לפני פשיטת רגל
    סגור