השוק

תעלומה בלאומי: למה חנן פרידמן מתנצל רגע לפני הדו"חות?

כמה ימים לפני פרסום הדו"חות השנתיים של בנק לאומי, הפתיע הבנק כשמעבר למבצעים כמעט חסרי תקדים, שלח המנכ"ל חנן פרידמן מכתבי התנצלות אישיים ללקוחות שעזבו את הבנק. האם בלאומי יודעים משהו שהציבור והפיקוח צריכים לדעת גם?
ניצן כהן |  7
חנן פרידמן (צילום Magma Images, אורן דאי)
ימים בודדים לפני פרסום הדו"חות הכספיים של בנק לאומי שלח המנכ"ל חנן פרידמן מכתבי התנצלות ללקוחות שעזבו את הבנק בשנים האחרונות, כלומר מאז שהוא מונה לתפקיד הרם. פרידמן במכתב ההתנצלות כותב שהשירות לו זכו הלקוחות שעברו מהבנק לבנקים אחרים השתנה וכעת הבנק יעניק להם שירות טוב יותר.
לא ברור מה עובר על בנק לאומי ועל העומד בראשו, הרי בשנים האחרונות הוא התהדר בשיפור משמעותי ביחס היעילות של הבנק, כלומר בהורדת ההוצאות והגדל ההכנסות וזה כלל צמצום מצבת כוח האדם וכן הלאה.

אם כן, מדוע טוען פרידמן שהשירות בלאומי היה ירוד בשנים האחרונות גם כשהוא בעצמו המנכ"ל מאז 2019? לא ברור, אלא נראה כי אם ניקח את הדברים האלה ברצינות הרי שפרידמן שיחסיו עם העובדים אינו מהמשופרים בענף, כנראה קיצץ יותר מידי בבשר החי עד כדי כך שרמת השירות נפגעה. ואם כך, מה זה אומר? האם הוא יגדיל עכשיו בחזרה את מצבת כוח האדם? ובכלל מה קורה כאן ימים בודדים לפני פרסום הדו"חות הכספיים?
לא סביר שנראה בדו"חות של לאומי משהו חריג, אבל מי יודע? אז מה גרם לפרידמן להתנצל בפני הלקוחות? האם יש נטישת לקוחות עד כדי שהמנכ"ל צריך להתנצל בפניהם? האם בנקים אחרים עשו משהו חריג? לא ברור. 
במקביל להתנצלות של פרידמן יצא הבנק במבצעים ללקוחות שתכליתם להעמיד להם יותר אשראי נוח יותר וכן הלאה. במקביל הפעיל הבנק שירות ZOOM והבטיח בנקאי אישי לכל לקוח, בערך כמו שקיים בבנק מזרחי.
אז מה קרה כאן? לא ברור אבל נראה שפרידמן הלך רחוק מידי עם הקיצוצים במצבת כוח האדם וכן הלאה, קיצוצים שמתחילים לתת אותותיהם בשירות ללקוח, שאם לא, הרי לא היה צורך להתנצל בפני הלקוחות.
מצ"ב דבריו של פרידמן כפי שהובאו במכתב ההתנצלות שכתב ללקוחות שעזבו את הבנק בשנים האחרונות:
"אני מודע לכך שהשירות שסיפקנו בעבר לא היה טוב באופן מובהק, אולם במהלך החודשים האחרונים הטמענו בלאומי מהפכת שירות שכבר מורגשת, וכיום לאומי הוא הבנק הנוח בישראל. המצב שהיה קיים בעבר – הסתיים. אנו מחויבים לנוחות בהשלמת טיפול מהיר לכל צורך תוך יום אחד בלבד לכל היותר, בכל ערוץ שירות שיבחר הלקוח".
עוד הוסיף: "אנחנו מתחייבים להיות פרואקטיביים ולהביא בפני הלקוחות תובנות כדי לאפשר להם לנהל באופן מיטבי את כספם. נמשיך להיות קשובים וליזום הטבות בנקאיות שונות כדי לסייע ללקוחות בעת הזו".
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 7.
    סיירת מנכל....
    נחום 07/2023/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין חדש תחת השמש מה שהיה זה מה שיהיה, פשוט פרסומת כמו ביבי
    סגור
  • 6.
    בשנים האחרונות התפתחה מדיניות
    חיים 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שהטיבה עם המוסדות , עם הטייקונים ועם בעלי העסקים. שנים בהם דרסו והתעלמו אוהאזרח מהדורה בעל מקום : אם זה בבנקים, נפרד הפנים, ובעיקר המשטרה שסגרה תיקים ולא טפלה בהם! יחס מזלזל לא התחיל מהיום. זה כבר שנים רבות !
    סגור
  • 5.
    "מאמר" קשקשת וספקולציה למכתב שיווקי
    י. 03/2023/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אין מה לכתוב אז לא חייבים לכתוב
    סגור
  • 4.
    מהפכה !!!
    אמת 03/2023/12
    הגב לתגובה זו
    5 1
    כל מי שיש לו חשבון בלאומי וניסה ליצור קשר עם הבנק יודע שבנקאי אישי זה משהו שלא קיים במציאות. אין בנקאי שאפשר לדבר ובטח לא שרות אישי. אולי הגיע הזמן ופרידמן הבין את זה סוף סוף כל הכבוד לאלה שעזבו. שירבו כאלה
    סגור
  • 3.
    שיתנצל קודם כל בפני העובדים
    בנקאי לאומי 03/2023/12
    הגב לתגובה זו
    9 0
    הייצור הלא אנושי הזה ( סליחה, לא יכול לכנות אותו אדם ) צריך להתנצל קודם כל בפני אלפי עובדים, בעיקר עובדי הסניפים, שרבים מהם שהחשיבו את לאומי לבית שלהם לאורך שנים בתקופתו החליטו להתפטר, ואלה שלא עובדים בתנאים לא תנאים, לחץ מתמיד ומטורף נאלצים לשבת מול לקוחות בסניף וכל שניה לענות גם ללקוחות בטלפון, זה המצב היום, פשוט הזוי !!! ואיפה כל התנאים שהוא קיצץ וביטל את כל ההטבות והבונוס עם שהיו, פשוט ייצור דוחה, הרס את הבנק, את העובדים וכמובן שזה חלחל גם ללקוחות הבנק !!!
    סגור
  • 2.
    בנק רע לב של גנבים
    חיים קריות 03/2023/12
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ביזיון של בנק כמה שתתנצל לא יעזור לך אני כולי תפילה שתפשטו רגל יד נבלות גנבים
    סגור
  • 1.
    pka pka bolo bolo (ל"ת)
    מייק 03/2023/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור